Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Социални аксиоми и стилове на решаване на проблеми в професионална университетска среда

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-04-2024
в Uncategorized
A A

Александър Попкочев
Югозападен университет „Неофит Рилски“ –Благоевград

https://doi.org/10.53656/str2024-2-4-soc

Резюме. Кои са и доколко се вписват социалните аксиоми и стиловете на решаване на проблеми в професионалната среда на висшето образование? Изследването търси отговор на въпроса в извадка от 34 университетски преподаватели чрез съкратена и по-лека за употреба версия на теста SAS, а за стиловете – KAI Inventory на Киртън. Проверката в среда на SPSS 23 показва равномерно разпределение и високи стойности на коефициента за надеждност на Кронбах. Аксиомите Награда за усилия и Социална сложност са водещи за изследваните, а от стиловете на решаване водещи са Ефективност и Конформност. Стойностите по субскалата Оригиналност и на субскалите Награда за усилия и Социална сложност са под 0,7. Не се установява корелация на професионалния опит на изследваните със следваните социални аксиоми и стиловете на решаване на проблеми. Частична такава има заеманата университетска длъжност при един от стиловете и два структурни компонента от социалните аксиоми. ANOVA потвърди само в един случай хипотезата за корелация между субскалите на социалните аксиоми и стиловете на решаване на проблеми (Контрол на съдбата – Конформност). Социални аксиоми и предпочитаните стилове на решаване на проблеми, изглежда, показват известна гъвкавост и водещите им компоненти се вписват удовлетворително в условията на професионалната дейност на изследваните.
Ключови думи: социални аксиоми, стилове на решаване на проблеми, университетски преподаватели, институционална среда

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРазвитие на идеите за учебник по биология зa V, VII и X клас (из опита на САЩ, щат Калифорния) Default ThumbnailAttitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education Default ThumbnailПедагогически аспекти на електронния урок в обучението по физичес­ко възпитание Default ThumbnailКатегорията падеж в първите граматики на българския език
Етикети: институционална средасоциални аксиомистилове на решаване на проблемиуниверситетски преподаватели

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Имидж на университета

Следваща статия

Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи

Следваща статия

Дигиталното радио в България – предизвикателства и перспективи

Възможна ли е равнопоставеността между мъжете и жените? Ситуацията в България и по света

Approaches to Assessing the Creative Climate and Potential for Innovativeness of Educational Organizations

Последни публикации

  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието в Студио „Аз-буки“: Образованието е начин да променим обществото (ВИДЕО)
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"