Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Educational Resources with Percentages for the Development of the Visual Estimation

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-09-2025
в Uncategorized
A A

Toni Chehlarova
Institute of Mathematics and Informatics, Bulgarian Academy of Science (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2025-4-4-erp

Abstract. Computer models of tasks related to percentage are presented. The files are created with the dynamic software GeoGebra and are provided in the Virtual Mathematics Laboratory, developed by the Institute of Mathematics and Informatics of the Bulgarian Academy of Sciences. The goal is to create conditions for the development of the visual estimation of percentages, which also supports the understanding of the concept. The computer models contain rectangles and circles. Help and feedback are provided. Options for obtaining a new example and feedback are described. Emphasis is placed on the analogy of the tasks in the four presented topics, each of which contains four tasks. An assessment of the resources is presented, obtained from an anonymous survey with teachers from different subject areas and teaching at different educational levels. The assessment is based on the criteria of easy technical orientation, design, usefulness, entertainment, motivation to solve problems. The simultaneous development of digital and mathematical competence when working with these resources is commented on, as well as the possibility of their use in STEM centers. Ideas for expanding the resources for checking and developing the percentage calculator in several ways are described.

Keywords: computer model, visual estimation, self-assessment, mathematics education, GeoGebra, STEM

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? Default ThumbnailSocial-emotional Impact of Mathematics Teachers on Students‘ Motivation Default ThumbnailStatistical Analysis of Academic Achievement and Intrinsic Motivation in STEM Students Еducated through a Competency-based Approach Default ThumbnailСинергията екологично образование – изобразително изкуство в обучението на студенти
Етикети: computer modelGeoGebramathematics educationself-assessmentSTEMvisual estimation

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Усъвършенстване на математически компетентности на ученици от трети клас чрез проектно базирана учебна дейност

Следваща статия

Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград

Следваща статия
Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград

Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград

The Impact of Using GeoGebra on Understanding Quadratic Functions and Equations for Tenth-Grade Students

Bridging the Gap: A Pedagogical Tool for Teaching Mathematical Modeling with Spreadsheets

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"