Отговора дава нов доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. Изчисленията на експертите в него показват, че ако всички деца ходят на училище и овладеят основни компетентности, брутният вътрешен продукт на България ще скочи 5 пъти до 2030 г.
В документа са анализирани резултатите на 76 страни от последните издания на международните изследвания PISA и TIMMS. Проследени са връзката между образованието и икономическото развитие на страните. Според доклада усвояването на базови умения от всички деца оказва голям ефект върху икономиката. Дори в най-развитите страни постигането на този показател ще доведе до повишаване на брутния вътрешен продукт с 50 на сто. Включването на всички деца в образователната система при запазване на качеството на обучението има доста по-малък ефект – повишаване средно с 20 на сто за най-развитите страни. В дългосрочен план постигането на по-високо качество на обучението дава още по-високи резултати. Докладът класира образователните системи на база на представянето им в международни изследвания, измерващи познанията на децата по математика и природни науки. В нея България заема 43-то място. Лидер в класирането е Сингапур, следван от Хонконг, Корея и Япония.
Четете повече в бр. 21, 21 – 27 май 2015 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg