"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Model of Professionally Directed Training of Future Engineer-Teachers

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
08-05-2025
in Uncategorized
A A

Ivan Beloev,

Valentina Vasileva

University of Ruse „Angel Kanchev“

Іnna Savytska

Oksana Bulgakova

National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

Lesia Zbaravska,

Olha Chaikovska

Higher Education Institution “Podillia State University”

https://doi.org/10.53656/str2025-2-2-mod

Abstract. The article provides scientific substantiation and development of a professionally oriented physics training model for future engineering teachers using professionally oriented training. The relevance of the problem, its insufficient theoretical and practical development, as well as the need to resolve the identified contradictions determined the purpose of this article: to substantiate and develop a model of professionally oriented physics training for future engineering teachers. It was determined that physics training should be considered as a process reflecting the interaction of a teacher and applicants for higher education with the involvement of the latter in physics activities that are close to professional ones. It is aimed at developing a professional orientation of an individual, a harmonious combination of theoretical and practical training using the method of interdisciplinary relationships between physics and professionally oriented disciplines by the types and functions of an engineer teacher’s activity. Based on the model of professionally oriented training, a methodology for teaching physics to future engineer teachers was theoretically substantiated and developed, contributing to the formation of knowledge and skills in physics and the ability to apply them in the professional activities of an engineer teacher. The results of the experiment showed that teaching students using the developed methodology helps to increase the level of fundamental and professionally oriented knowledge in physics by 10–  15%; the use of fundamental knowledge in physics to solve problems related to future professional activity when studying disciplines of professional and practical training increased by 25%.

Keywords: professional orientation; competence; physics; teaching methods.

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFormation of Professional Skills of Agricultural Engineers during Laboratory Practice when Studying Fundamental Science Default ThumbnailResearch of Using the System Approach to Increase Professional Competence of Students in the Process of Studying Natural Sciences Default ThumbnailApplication of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030 Default ThumbnailThe Parents‘ Perspective: Overcoming the Challenges and Discovering the Benefits of Early Second Language Acquisition
Tags competencephysicsprofessional orientationTeaching Methods

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Digital Technologies and Artificial Intelligence in The Multimodal Design of Sign Language Education

Next article

Вестник „Аз-буки“ – брой 18/2025 г.

Next article
Вестник „Аз-буки“ – брой 18/2025 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 18/2025 г.

Снимка на броя: Царство на децата

Снимка на броя: Царство на децата

200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование

200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"