"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Current Research on Scientific Literacy in Teacher Education

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
22-12-2025
in Uncategorized
A A

Svetlana Angelova

New Bulgarian University

https://doi.org/10.53656/str2025-6-6-rew

The monography "Natural Science Literacy and a Model for Interaction" by Assist. Prof. Magdalena Stoyanova, PhD, who teaches at the Faculty of Educational Studies and the Arts at Sofia University (Stoyanova 2025), spans 300 pages and is structured into an introduction, five chapters, references and addendums. In the introduction she argues that the last few years have seen active discussion as to how the continuity of environmentally friendly education in the institutions from preschool childhood to higher education can be achieved. From the very beginning M. Stoyanova shares that the topic's relevance is further supported by the National Strategy for Encouraging and Increasing Literacy (2014 – 2024). According to her, literacy is interpreted in both a narrow and a broad sense, and, during the last fifteen years, as "literacy in the natural sciences and technologies". As the author states, "natural science literacy as a new field for research", though important for our time, "plays a secondary role in kindergardens" and partially in the primary school stage. "This can be explained by teachers' and managers' uncertainty in testing and evaluating new methods for preschool education, on the one hand; on the other, in overcoming the normative documentation and the traditional methodology plans for the academic education of teachers" (p. 6).

Log in to read the full text

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTransformation of Graphic into Conceptual Artist: Innovations, Games and Improvisations Default ThumbnailDidactic Aspects of Graphic Modeling in Physics Education Default ThumbnailContribution of the Pedagogues to the Preservation and Pedagogical Application of Bulgarian Folk Games Default ThumbnailFor Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин

Next article

Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“

Next article
Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“

Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ, ГОДИНА XXXIII  / VOLUME 33, 2025

Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието

Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието

Последни публикации

  • 50 години с пулса на времето
  • Медалистът Борис Донков и неговият треньор Василка Йорданова: Успешният тандем учител-ученик се гради върху взаимно уважение и доверие
  • Споделена обич между деца, родители и учители
  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"