"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Effective Tools and Methods of Online Teaching Russian as a Foreign Language: on the Materials of the Teachers Survey

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28-10-2021
in Uncategorized
A A

Olga V. Anciferova,
Leonid V. Moskovkin
St. Petersburg State University Saint Petersburg, Russia

https://doi.org/10.53656/for21.51effe

Abstract. This paper presents data on effective tools and methods of online learning obtained during a survey of 72 teachers of Russian as a foreign language working in various universities in St. Petersburg. The questionnaire, which included 7 open and closed questions, was created taking into account the features of the online lesson: reliance on cloud platforms for video conferencing, the dominant nature of visual perception of information, the need to constantly maintain the attention of students, and the lack of direct contact between the teacher and students. During the survey, it was found that the effectiveness of online teaching Russian as a foreign language, according to teachers, depends on the technical capabilities of cloud platforms for video conferencing, the use of both traditional textbooks in PDF format, and electronic textbooks as well as teachers' own training materials. Also it depends on the use of slide presentations, additional audio and video materials of both educational and non-educational nature, electronic simulators, sites containing game tasks, innovative methods and techniques of teaching.
Keywords: Russian as a foreign language; teaching methods; online learning; teaching aids; questionnaires

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSchelling – from Logos to Myth Default ThumbnailThe Role of the Interactive Binary Lesson in Teaching Bulgarian as a Second Language Default ThumbnailThe Theme of Janusz Korczak and the Rights of the Child in the Training of Future Teachers Default ThumbnailBulgarian Political Elite in XIX Century – Evolution in the Ottoman Context: Dimitraki Bey Teodorov’s Case

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Deviations in Mastering the Word Stress by Medical Students from other Slav Countries and Approaches to their Overcoming

Next article

Students’ Attitudes towards the Use of Technologies in Language Learning

Next article

Students’ Attitudes towards the Use of Technologies in Language Learning

Research on the Implementation of E-learning Tools by Bulgarian and Foreign Universities

Coffee and Cafes in the Urban Spaces of Europe, the Orient and Bulgaria

Последни публикации

  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието в Студио „Аз-буки“: Образованието е начин да променим обществото (ВИДЕО)
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"