"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Chemistry Съдържание на сп. “Химия”, 2007 г.

Chemistry, Number 2/2007, Volume 16

by
10-03-2007
in Съдържание на сп. “Химия”, 2007 г.
A A

Editorial

Test vs. Teacher

Abstract. The basic figure in school is the teacher. The teacher is responsible for the realization of the educational goals and the different learning/teaching methods combined with the new information-communication technologies are his/her tools in this direction. Undoubtedly the summative tests are proper instruments for an assessment of the pupils’ achievements. However they will be of use if their results are an object of careful discussion between the teacher and his/her students. The final responsibility for pupils’ assessment should belong to the teacher rather than to the machine. This assessment should have a complex character taking into account the overall teaching process in the school years rather than to emphasizing on incidental test records.

D. Lazarov

Log in to read the full text

Curriculum Matters

Multimedia Modules: Chemical Bonds

Abstract. A Web-based multimedia product about chemical bonding has been developed. It consists of three components: Covalent Bond, Ionic Bond and Metallic Bond that are designed in similar manner: a tutorial section to support students learning with basic facts and information, and a test section to help learning the new concepts. Three-dimensional dynamic models and animated images visualize the formation of chemical bonds. The knowledge structure matches both the chemistry curricular contents of the foreign students’ preparatory course and the Bulgarian Secondary School. So the product can be used by these categories of students at school or at home.

A. Tafrova-Grigorova, K. Yankulova, I. Baranovska

Log in to read the full text

Teaching Efficiency

Comparison of the ‘Life Skills’ Strategy with PISA, Programme for International Student Assessment

Abstract. This paper compares the ‘Life Skills’ Strategy with PISA, the OECD Programme for International Student Assessment. The similarities and differences of both programs are exhibited. Recommendations for the application of these programs in our school practice are given. We place special emphasis upon ‘scientific literacy’ of the pupils because this literacy affects essentially the work of Chemistry teachers at school.

M. Minevska, J. Stefanova


Problems

Chemistry Entrance Exam (2006) in the Faculty of Chemistry of the University of Sofia

Abstract. Two entrance exams were conducted in 2006 in the Faculty of Chemistry of the University of Sofia. Any of them included both a test with 20 questions and 4 problems. The present paper describes these tests and problems and explains the procedure of assessment of the prospective students. This paper would be beneficial for secondary school teachers and their pupils facilitating their training to successful entrance to the tertiary chemistry education.

M. Palamareva, G. Pekov, D. Tasheva, P. Tsanova, H. Chanev


Problems

Stoichiometry: Problems on Solutions

Abstract. Some original stoichiometric problems are presented and the methods of their solving are described. The focus is on the preparation of solutions and their mixing – a usual practice in the teaching chemical laboratory; this practice, however, is found difficult by the fresh students.

T. Baramov


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailChemistry, Number 1/2007, Volume 16 Default ThumbnailChemistry, Number 3/2007, Volume 16 Default ThumbnailChemistry, Number 5/2007, Volume 16 Default ThumbnailChemistry, Number 6/2007, Volume 16

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Chemistry, Number 1/2007, Volume 16

Next article

Chemistry, Number 3/2007, Volume 16

Next article

Chemistry, Number 3/2007, Volume 16

Chemistry, Number 4/2007, Volume 16

Chemistry, Number 5/2007, Volume 16

Последни публикации

  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат
  • Да учиш със сърце
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай Деня на народните будители
  • Технологичното училище „Електронни системи“ ще има нов корпус в „София Тех парк“
  • УниБИТ празнува Деня на народните будители за 23-ти път с научна конференция
  • БАН отбеляза с тържествено събрание Деня на народните будители и 175 години от рождението на Иван Вазов

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"