Над 9000 са учениците, включени в допълнителни обучения по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“, реализиран от МОН, съобщават от Министерството. Той е финансиран от Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г.,
като възможност за преодоляване на последиците от пандемията от COVID-19. Дейностите продължават до края на 2023 г., като в тях се прилагат нови образователни подходи.
През май и юни 2023 г. в допълнителни обучения са участвали около 6000 деца, което е рекордна активност от началото на Проекта, съобщава неговият ръководител Владимир Станчев – директор на дирекция „Управление и изпълнение на проекти“ в МОН, на работна среща с представители на регионалните управления на образованието.
Допълнителни обучения по различни учебни предмети се осъществяват в 560 училища. Владимир Станчев обясни голямата активност с доброто взаимодействие между регионалните координатори и директорите на училища, както и с това, че уроците вече могат да се провеждат не само онлайн, а и присъствено в класните стаи.
Освен това децата и техните родители използват тази допълнителна подготовка, за да се представят по-добре на изпитите от НВО и държавните зрелостни изпити. Математика и български език и литература са предметите, по които учениците най-често се включват в допълнителни обучения. Областите Шумен, Монтана, Смолян, Сливен и Враца са с най-голям брой деца, участващи в тези уроци.
От 1 юли започнаха и дейности в детските градини и групите за задължително предучилищно образование в училищата. Те дават възможност на още над 11 000 деца от уязвими групи в предучилищна възраст да получат допълнителни обучения по български език по Проекта. Дейностите имат за цел да повишат готовността им за училище.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg