"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Cognitive Style of Studying of the Geometry Section of the Education in Mathematics in 2nd Grade

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
28-06-2019
in Uncategorized
A A

Maria Temnikova

Trakia University - Stara Zagora (Bulgaria)

 

Abstract. The increase of the efficiency of the education in mathematics in Grades 1. – 4. in respect of geometry tasks solving is related not only to the choice of strategies, technologies and methods of work by the teacher but also with the students’ style of studying in the process of acquiring the abstract educational content. The aim of the research work was to develop and study methodology system of work for application of different types of cognitive styles of studying which will facilitate the students to develop skills for solving geometry tasks as part of the education in mathematics for Grade 2. The study presented some theoretical concepts related to the cognitive style of studying, to the problem productive strategy of education and to the problem-solving process. Also, there is description of the combined strategies, technologies, approaches and methods of work that have been applied. The developed methodology system of work is applied during the mandatory mathematics classes in Grade 2. It includes series of geometry tasks through which the author creates mathematical situation for use of different styles of studying by the students. Additionally, certain specifics of the tasks are emphasized. The article presents some specifics of the methodology options of work with different geometry tasks for development of every one of the four styles of studying (according to Goob) and namely: divergent style (concrete experience, reflexive observation), convergent style (abstract conceptualization, active observation), assimilative style (abstract conceptualization, reflexive observation), accommodative style (concrete experience, active experimenting) by the students over the course of the educational process.

 Keywords: problem-productive strategy; mathematical text task; modelling; models; mathematical competency

 

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Culture of a Modernizing Traditional Society (Ethnical Aspect) Default ThumbnailSpecifics of Teaching Choir Conducting in the Specialities “Music” and “Pedagogy of Teaching “Music” in Plovdiv University “Paisii Hilendarski” Default ThumbnailImproving the Tourism Activity through Innovations Leading to Improving the Quality of the Tourism Product Default ThumbnailA Look at the Publishing Activity of Agricultural University – Plovdiv

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Sports Animation through the Eyes of the Teacher

Next article

The Role of Contemporary Painting Techniques in the Practical Training of Students from the Pedagogical Specialties for their Future Realization in the Teaching Process

Next article

The Role of Contemporary Painting Techniques in the Practical Training of Students from the Pedagogical Specialties for their Future Realization in the Teaching Process

Pedagogical Aspects of the Interactive Communication through Visual Arts in Museum Environment

Professional-Personal Readiness of the Teachers as Social-Psychological Resource for Development of Social Adaptation of Children with Down Syndrome

Последни публикации

  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса
  • Децата – мост между два свята
  • Грейна елха, вдъхновена от кюстендилска шевица
  • Шест детски книги, които може да подарите за Коледа
  • Учениците от „Луи Брайл“ в София с коледно тържество
  • Център за квантови технологии отвори врати в Софийския университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"