"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Defining the Components of Student Training for Participation in International Programs

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
03-10-2021
in Uncategorized
A A

Iryna Liashenko
Sumy State University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/str2021-3-6-defi

Abstract. The integration of Ukraine into the European and transatlantic community is increasingly becoming more dynamic and vital. Ukrainian scholars, students, and professionals establish new diversified educational, business, cultural, scientific contacts in all spheres of life with European countries and throughout the world, which requires a number of special communication and activities skills. This paper investigates the student training process components, such as language learning, social and cultural skills development, psychological training, and patriotic attitude towards Ukraine abroad for developing a specific course for students. The students of Sumy National Agrarian University were surveyed about the ideal state of completing the international programs, both those who participated in the international programs and those who did not, but could assume the challenges they would encounter. The main problems which related to the participation in the international programs were found to be associated with language proficiency and social and cultural skills (about 45%), psychological and cultural adaptation to the foreign environment (about 25%), as well as the attitude towards Ukraine and the ability to represent oneself abroad adequately (about 30%). Many factors could influence the successful participation in international programs. However, we found clear indications that besides the language acquiring the course on preparing for the international programs should also include the social and cultural, psychological, and patriotic components.
Keywords: international programs; specific training; students; course components

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStudy of Compositions for Selective Water Isolation in Gas Wells Default ThumbnailSecond Language Acquisition and Some of its Aspects Default ThumbnailUsing AI to Improve Answer Evaluation in Automated Exams Default ThumbnailTranscendental Constitution of World and Ego Observations on Heidegger’s Perception of Kant

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Aspects of Media Education in Bulgaria

Next article

Quality of School Education – Measurement and Significance

Next article

Quality of School Education – Measurement and Significance

Online Training in Higher Education: an Alternative during Covid-19. Strengths and Weaknesses of Online Training

Individual Competencies of Teachers in the Process of Digitalization in Higher Education

Последни публикации

  • Учениците от „Луи Брайл“ в София с коледно тържество
  • Център за квантови технологии отвори врати в Софийския университет
  • STEM център и Център за високи постижения бяха открити в ПГ по техника и строителство в Перник
  • Коледен базар на професионалните умения в МОН
  • Детска работилница за изработка на рождественски картички във Видин
  • Базар за ученически униформи в сливенска гимназия
  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок
  • Столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ откри STEAM среда
  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност
  • Победителите в X националeн фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • Конференция за социално-емоционалното учене събра водещи експерти в образованието
  • Духът на Рождество в слова
  • Математиката трябва да дава практически умения
  • Художничка отваря творческа работилница в Белене
  • Съвременните български автори са все по-търсени
  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT
  • Медалистът Александър Пендов: Математиката е ключ за разбиране на света
  • Нов високотехнологичен STEM център в 110-годишната Природо-математическа гимназия в Монтана
  • Шапка в цвят какѝ
  • Езиковата гимназия в Ловеч с нов STEM център и спортни игрища
  • Коледни фантазии

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"