"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Gamification in Marketing Education: a Game for Learning about Consumer behavior in Retail

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
13-12-2024
in Uncategorized
A A

Rumen Petkov
Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9s.04

Abstract. Gamification has emerged as a powerful tool in education, especially in disciplines like marketing, where practical application of knowledge is essential. This article presents the results of a study comparing gamified learning and traditional lecture-based methods in teaching consumer behavior. The game, titled ‘Snack Shopper’s Dilemma,’ focused on simulating a retail environment where students made strategic marketing decisions for an FMCG snack products. Two groups of students participated in the study—one using the game-based approach and the other following traditional learning methods. The study found that gamified learning increased engagement, improved comprehension, and offered a more enjoyable experience, ultimately leading to better learning outcomes and practical skills application.
Keywords: gamification, marketing education, consumer behavior, retail, Game-Based Learning

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailModern Road Safety Training Using Game-Based Methods Default ThumbnailIdentifying Player Types in the Classroom for Effective Gamification Default ThumbnailTeaching the Notion Conic Section with Computer Default ThumbnailPractical Training of Physical Education and Sports Students in the Conditions of Distance Learning
Tags consumer behaviorgame-based learninggamificationmarketing educationretail

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Leveraging Belbin Role Model and Burtle Test for Enhancing Business Education through Gamification: an Empirical Study

Next article

Using Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development

Next article

Using Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development

Learning through Play – Building Entrepreneurial and Leadership Skills in Early Childhood

Games in Learning (“The University Hitchhiker's Guide”)

Последни публикации

  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти
  • Национален форум събира в Бургас учители вдъхновители
  • Бизнесът дарява 1 млн.лв. за ново издание на програма на INSAIT
  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Място, което дава думата на младите в Перник

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"