"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Gamification in Marketing Education: a Game for Learning about Consumer behavior in Retail

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
13-12-2024
in Uncategorized
A A

Rumen Petkov
Sofia University “St. Kliment Ohridskiˮ (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9s.04

Abstract. Gamification has emerged as a powerful tool in education, especially in disciplines like marketing, where practical application of knowledge is essential. This article presents the results of a study comparing gamified learning and traditional lecture-based methods in teaching consumer behavior. The game, titled ‘Snack Shopper’s Dilemma,’ focused on simulating a retail environment where students made strategic marketing decisions for an FMCG snack products. Two groups of students participated in the study—one using the game-based approach and the other following traditional learning methods. The study found that gamified learning increased engagement, improved comprehension, and offered a more enjoyable experience, ultimately leading to better learning outcomes and practical skills application.
Keywords: gamification, marketing education, consumer behavior, retail, Game-Based Learning

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailModern Road Safety Training Using Game-Based Methods Default ThumbnailIdentifying Player Types in the Classroom for Effective Gamification Default ThumbnailTeaching the Notion Conic Section with Computer Default ThumbnailPractical Training of Physical Education and Sports Students in the Conditions of Distance Learning
Tags consumer behaviorgame-based learninggamificationmarketing educationretail

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Leveraging Belbin Role Model and Burtle Test for Enhancing Business Education through Gamification: an Empirical Study

Next article

Using Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development

Next article

Using Gamification in Non-formal Education of Students to Create Habits Related to Sustainable Development

Learning through Play – Building Entrepreneurial and Leadership Skills in Early Childhood

Games in Learning (“The University Hitchhiker's Guide”)

Последни публикации

  • За Петко Венедиков вече знаем повече
  • Коледната магия пристига с доброволци
  • Прилепите живеят дълго и без признаци на остаряване
  • Зам.-директорът на „Аз-буки“ Венцислав Генков представи насоки за успешно публикуване на научни изследвания пред докторанти в Софийския университет
  • Национално издателство „Аз-буки“ представи книгата „ТКЗС в българската литература“ в НДК
  • Българските висши училища си партнират с Quacquarelli Symonds – компанията, изготвяща една от реномираните световни класация на университетите
  • БАН отличи млади учени за публикации в областта на природо-математическите и хуманитарно-социалните науки
  • Коледен концерт-спектакъл по повод 115 години ОУ „Братя Миладинови“ – Русе
  • Разработват паникбутон в помощ на жени при насилие
  • НУИ „Добри Христов“ чества 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт във Варна
  • Форум за ранно детско развитие се проведе в Стара Загора
  • Отворената наука гарантира бърз трансфер на знания към икономиката
  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания
  • В Министерския съвет: Удължават срока за изпълнение на две национални научни програми
  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"