Акад. д.н. Христо Белоев,
проф. д.н. Валентина Войноховска,
проф. д-р Ангел Смрикаров
"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/str2024-5s-1-con
Absract. С нарастващата интеграция на изкуствения интелект (ИИ) във всички аспекти на живота, той има потенциал да се справи с някои от най-големите предизвикателства в съвременното образование. Осъзнавайки тази възможност, интердисциплинарен екип от преподаватели на Русенския университет разработва концептуална рамка, която описва нов и иновативен начин за интегриране на ИИ в учебния процес. Целта на концепцията (програмата) е запознаването на преподавателите със системите с изкуствен интелект с оглед на тяхното ефективно използване в учебната работа и научната им дейност и ускоряване на дигиталната трансформация на образованието. Настоящата публикация представя преглед на иновативен подход, като подчертава ключовите компоненти, насочени към революционизиране на преподавателските и обучителните практики и към въвеждане на иновациите в преподаването и ученето. Рамката постулира, че чрез прилагане на изкуствения интелект се цели не само подобряване на образователните стратегии, но и осигуряване на нова перспектива за насърчаване на индивидуалния подход с цел повишаване на ефективността на учебния процес.
Ключови думи: Русенски университет, изкуствен интелект, висше образование, концептуална рамка