"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Pedagogical Multicultural Awareness. Approbation Of A Scale For Teachers’ Attitudes Towards Students From Different Ethnic Backgrounds In The Educational System

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
02-10-2021
in Uncategorized
A A

Mila Zlateva, Youri Ianakiev
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2021-2.05

Abstract. The aim of the study was to explore whether pedagogical multicultural awareness and teacher’s multicultural attitudes differ in terms of variables such as demographic factors (gender and age) and professional factors (pedagogical experience and ethnic diversity of their classеs). For the aim of the present research Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS) was adapted. The scale was developed by Ponterotto, Baluch, Greig и Rivera and examines the pedagogical multicultural awareness and teachers’ attitudes towards children of different ethnic minorities in the educationаl system. The study was attended by 146 teachers from different parts of Bulgaria
The statistical analyse proved a good value for internal consistency of the scale (Cronbach’s alfa = 0,77). The results confirmed both hypotheses and indicated significant differences in teacher attitudes toward multicultural education according to gender and age variables and pedagogical experience and ethnic diversity of their classes.
Keywords: teachers’ attitudes; pedagogical multicultural awareness; attitudes in education; Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS)

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOverview of the Lecture “Bulgarian Literary Criticism – Positions” Default ThumbnailWine Tourism in the North Central Region (Ruse District) Default ThumbnailTo the Question of Russian-Language Literature as a Factor for Preserving the Vitality of the Russian Language Default ThumbnailArtifi cial Intelligence for Good and Bad in Cyber and Information Security

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Pedagogical Animation In Mastering English In The First Grade Of Primary School

Next article

Development Of Communicative Skills In Children With Multiple Disorders Through The Method Of Facilitated Communication

Next article

Development Of Communicative Skills In Children With Multiple Disorders Through The Method Of Facilitated Communication

Changes In Paradigmal Orientations In Higher Education

Integration Through Education Of Children And Students From Ethnic Minorities In Bulgaria – Tendencies For Development

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"