"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Problems and Solutions in Building Algorithmic Thinking in Preschool Children

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
06-12-2024
in Uncategorized
A A

Desislava Baeva, Petar Ivanov
"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.05

Abstract. This article focuses on the problems faced by modern pedagogical specialists in kindergartens during various situational units aimed at developing algorithmic thinking in preschool children. The paper presents the results of a conducted survey, outlines the actual problems that arise during work, discusses the trends of development of modern education in relation to the subject under consideration. For the purpose of the present analysis, an overview of educational products used by kindergartens is also given. The article is motivated by the fact that although at present in the majority of kindergartens in our country training for the development of algorithmic thinking has been introduced, the lack of sufficiently shared experience, the deficit of appropriate methodological resources and a series of financial and social problems thwart the qualitative deployment and development of this type of work with children.
Keywords: algorithmic thinking; problem solving; preschool education

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSolving Problems – Models, Strategies and Potential Implementation in Mathematics Education of 9 – 10-Year-Old Students Default ThumbnailCorrect Organization and Problems in the Process of Building the Subject-Developmental Environment in the Kindergarten through the Lens of the Competence Approach Default ThumbnailPreschool Teachers’ Competence Fields and their Significance from the Perspectives of Students, Teachers, Principals, and University Lecturers Default ThumbnailThe Transcontinental Transfer of Froebelian Pedagogy – the American Context
Tags алгоритмично мисленепредучилищно образованиерешаване на проблеми

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Integrating a STEM Educational Approach in the Secondary School – Challenges, Opportunities and Perspectives

Next article

Inspiring Change in English Language Teacher Education: Integrating 21st Century Skills and Critical Pedagogy

Next article

Inspiring Change in English Language Teacher Education: Integrating 21st Century Skills and Critical Pedagogy

Using Digital Educational Technologies to Promote Intercultural Interaction of the Future Economists in the Educational Environment

Didactic Aspects for the Development of the Creative Skills of Students in the Fourth Grade

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"