"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Problems of Cascade Type and Their Use for Assessment of Students’ Academic Achievements in Mathematics

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
in Uncategorized
A A

Shkolnyi Oleksandr 1), Shvets Vasyl 1), Akiri Ion 2)
1) National Pedagogocal Dragomanov University – Kyiv (Ukraine)
2) Institute of Pedagogical Sciences – Chisinau (Moldova)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-3-pro

Abstract. Mathematical problems that contain a common condition and an ordered list of tasks are traditionally called cascade problems. Problems of this type are extremely popular during teaching of mathematics. At the same time, they can be used both in the formation of knowledge, skills and abilities (competencies) of students, and to assess their academic achievements. In the paper we give a thorough theoretical analysis of possible types of cascade problems, describe methodology and provide examples of their applications on different stages of studying mathematics at school, in particular, during the final attestation of graduates. According to our statistical survey of mathematics teachers in Ukraine and Republic of Moldova, we clarify their attitude to problems of cascade type, as well as the advantages and disadvantages of using such problems. It is shown that the use of cascading problems in the school course of mathematics contributes to the adequate formation of important competencies of students in their learning process.
Keywords: cascade problems; teaching mathematics; assessment of students’ academic achievements; competence approach in teaching mathematics; development of students’ thinking

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailBulgarian School – Showcase of Identity Default ThumbnailTraveling In Southeast Europe – Historical And Cultural Perspectives Default ThumbnailThe Rise of Jubilee Diplomacy: The Shipka Selebrations of 1902 Default ThumbnailArtifi cial Intelligence for Good and Bad in Cyber and Information Security

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Problems from the Mathematical Linguistics Competitions in the Context of the Bulgarian National External Assessment by the End of the 10TH Grade

Next article

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Next article

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65

Determining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves

Последни публикации

  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT
  • Медалистът Александър Пендов: Математиката е ключ за разбиране на света
  • Нов високотехнологичен STEM център в 110-годишната Природо-математическа гимназия в Монтана
  • Шапка в цвят какѝ
  • Езиковата гимназия в Ловеч с нов STEM център и спортни игрища
  • Коледни фантазии
  • В Хелзинки е открит първият в света детски кът с компютърна тематика без екрани
  • Българските ученици по природни науки спечелиха 97 медала през 2025 г.
  • В Министерския съвет
  • Повишение на заплатата по време на отпуск – какво предвижда законът
  • Радостта от празника
  • Броят на действащите студенти с по-голяма тежест за нови факултети и филиали
  • Младите хора се нуждаят най-много от нашата подкрепа
  • Японците го могат най-добре
  • Домът на три поколения варненци
  • За Петко Венедиков вече знаем повече
  • Коледната магия пристига с доброволци
  • Прилепите живеят дълго и без признаци на остаряване
  • Зам.-директорът на „Аз-буки“ Венцислав Генков представи насоки за успешно публикуване на научни изследвания пред докторанти в Софийския университет
  • Национално издателство „Аз-буки“ представи книгата „ТКЗС в българската литература“ в НДК
  • Българските висши училища си партнират с Quacquarelli Symonds – компанията, изготвяща една от реномираните световни класация на университетите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"