"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Re-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization

Ivo Hristov by Ivo Hristov
13-10-2023
in Uncategorized
A A

Bogdana Todorova
Bulgarian Academy of Sciences – IPS

https://doi.org/10.53656/phil2023-03s-05

Abstract. The aim of the article is to analyze the necessity of re-conceptualizing knowledge (education on Islam) and re-framing the school a place for preventing radicalization, concerning Muslim minority in Bulgaria.
To re-conceptualize knowledge, it is necessary to take advantage of the difference between knowledge and wisdom, used by Eastern philosophy, bearing in mind how data, information, and knowledge are being radically transformed in our times. The process of re-conceptualizing education needs the implementation of the ‘emergent knowledge’ and ‘techno-moral value’. Techno-moral virtue serves as a collective intellect that enables to see what is really good and can assure adequate educational environment for the so called New Young Muslims. Thus, underline the role of the school as a factor of preventing radicalization.
The author concludes with the necessity to develop a ‘sophialogical epistemology’ and world view which has a global fundament in all cultures and religions on the world.
Keywords: education on Islam; re-conceptualization; emergent knowledge; techno-moral virtues; radicalization

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailVisualization of Subordinate Circumstantial Sentences for Concession in the Context of Syntax Training in 8Th Grade (Project-Research Model) Default ThumbnailTechnology for the Formation of Research Skills in Students from Primary School Age in “Man and Natureˮ Education Default ThumbnailIn Memoriam: Alexander Ivanov Default ThumbnailPride, Reason and Salvation. Reflections on the Meaning of Thomas More’s Utopia

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Exploring the Impact of Digital Technologies on Bulgarian Education System and the Uniqueness of the Finnish Education Model

Next article

Knowledge in the Educational Context: Social Dimensions and Specifics

Next article

Knowledge in the Educational Context: Social Dimensions and Specifics

Social-Media (Un)Supporting E-Learning and Education: Reproducing Digital Inequalities and Cultural Capital Beyond Virtual Identities

Educational Perspectives within the Global Changes 2030

Последни публикации

  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок
  • Столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ откри STEAM среда
  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност
  • Победителите в X националeн фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • Конференция за социално-емоционалното учене събра водещи експерти в образованието
  • Духът на Рождество в слова
  • Математиката трябва да дава практически умения
  • Художничка отваря творческа работилница в Белене
  • Съвременните български автори са все по-търсени
  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT
  • Медалистът Александър Пендов: Математиката е ключ за разбиране на света
  • Нов високотехнологичен STEM център в 110-годишната Природо-математическа гимназия в Монтана
  • Шапка в цвят какѝ
  • Езиковата гимназия в Ловеч с нов STEM център и спортни игрища
  • Коледни фантазии
  • В Хелзинки е открит първият в света детски кът с компютърна тематика без екрани
  • Българските ученици по природни науки спечелиха 97 медала през 2025 г.
  • В Министерския съвет
  • Повишение на заплатата по време на отпуск – какво предвижда законът
  • Радостта от празника
  • Броят на действащите студенти с по-голяма тежест за нови факултети и филиали

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"