"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

The Curriculum

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28-04-2022
in Uncategorized
A A

Phil Budgell
Education Leadership Consultancy (UK)

https://doi.org/10.53656/voc22-212curi

Abstract. It is proposed that respect for agency and choice for the pupils is a priority of education. Three frameworks are presented that can be used to make sense of the curriculum:
– the Entitlement Curriculum;
– the Aims and Objectives Curriculum; and
– the Areas of Learning Curriculum.
It is suggested that only the Subject Strands components of the Areas of Learning Curriculum are used by ministries of education in planning their national curricula.
It is then proposed that ministries of education should delegate responsibility for the curriculum to Curriculum, Assessment and Qualifications Agencies – a non-ministerial departments that report directly to Parliament. Curriculum Notation is then introduced as a technique for:
– mapping the introduction of agency and choice in the curriculum as pupils mature; and
– constructing Intervening Performance Indicators.
Literacy and Numeracy are introduced as compulsory elements in the curriculum of older pupils – independent of the subjects that the pupils are studying. Finally, it is proposed that it is the schools’ responsibility to ensure that:
– Cross-curricular Skills; and
– Thinking Skills and Personal Capabilities
are part of the pupils’ classroom experience.
Keywords: curriculum; skills; personal capabilities; assessment; subject

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailNutrition as a Component of Sports Preparation Default ThumbnailТhe Liberation, thе European Civilization Identity of Bulgaria and thе Education of the Young Generation Default ThumbnailDeterminants of Firm Competitiveness: Econometric Evidence from the Bulgarian Industry Default ThumbnailPlay as an Alternative Therapeutic Intervention for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Сърце от акрил

Next article

Socio-Pedagogical Application of the STEAM Approach for Students with Special Educational Needs in Vocational Training

Next article

Socio-Pedagogical Application of the STEAM Approach for Students with Special Educational Needs in Vocational Training

Easter Holidays – a Common Goal for European Educators in the eTwinning Community to Share and Collaborate

100th Anniversary of High School of Economics “Knyaz Simeon Tarnovskiˮ

Последни публикации

  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса
  • Децата – мост между два свята
  • Грейна елха, вдъхновена от кюстендилска шевица
  • Шест детски книги, които може да подарите за Коледа
  • Учениците от „Луи Брайл“ в София с коледно тържество
  • Център за квантови технологии отвори врати в Софийския университет
  • STEM център и Център за високи постижения бяха открити в ПГ по техника и строителство в Перник
  • Коледен базар на професионалните умения в МОН
  • Детска работилница за изработка на рождественски картички във Видин
  • Базар за ученически униформи в сливенска гимназия
  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок
  • Столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ откри STEAM среда
  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност
  • Победителите в X националeн фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • Конференция за социално-емоционалното учене събра водещи експерти в образованието
  • Духът на Рождество в слова
  • Математиката трябва да дава практически умения
  • Художничка отваря творческа работилница в Белене
  • Съвременните български автори са все по-търсени
  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"