Децата с по-нисък социален статус изостават със задачите. По-малко от половината деца на 15 години могат да работят свободно с основните математически концепции.
Тези с по-нисък социален статус имат по-големи затруднения, въпреки че имат равен брой часове по математика с връстниците си. Това показва доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, базиран на данни от международното изследване PISA 2012. Статистиката от изследването сочи, че под 30 на сто от децата от страните членки на Организацията разбират концепцията за изчисляване на средноаритметично. По-малко от половината могат да работят с многоъгълници. Експертите отчитат, че един 15-годишен ученик прекарва средно 3 часа и 32 минути в часове по математика седмично, което е повече в сравнение с предишните издания на изследването. Децата с най-високо ниво на подготовка показват резултати, еквивалентни на две години повече подготовка в сравнение с най-слабите. Според експертите близо 20 на сто от разликата в представянето се дължи на непознаването на основни математически концепции. Те посочват, че резултатите в страните варират най-вече заради различната възраст, на която учениците избират между академично или професионално ориентирана подготовка. Пред 2015 г. е проведено ново издание на изследването PISA. Очаква се резултатите от него да бъдат оповестени на 6 декември. В изследването участват 72 страни и региони от цял свят, включително и България.
Четете повече в бр. 25, 23 – 29 юни 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg