Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Новини Новини 2022 Брой 34, 2022

Пътища към успеха в училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-08-2022
в Брой 34, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Училищното образование спомага за развитието на умения, необходими за професионална и личностна реализация на всеки човек.
През последните години европейските образователни системи бяха изправени пред редица затруднения, включително пандемията от COVID-19. Над 3,2 млн. млади хора в ЕС на възраст между 18 и 24 г. напускат преждевременно образователната система, а едва 84% от тези на възраст 20 – 24 г. успяват да завършат гимназиалния етап на средното образование.
Затова екипът на българския еврокомисар Мария Габриел е изготвил предложение за препоръка до Съвета на ЕС – „Пътища към успеха в училище“.
„Искаме да подпомогнем всички млади хора да реализират пълния си потенциал – заяви Мария Габриел. – Препоръката включва мерки за справяне с преждевременното напускане на училище и ниските резултати по отношение на основните умения (четене, математика и точни науки) на 15-годишните, и по-специално на учениците от уязвимите групи. Мерките са насочени към нуждите на учащите и преподавателите. Предложението ни акцентира и върху благосъстоянието в училище, оказващо силно въздействие върху образователните резултати.“
За целта се създава специална експертна група, която да изготви насоки за благосъстоянието и психичното здраве в училище. Подкрепят се възможностите за професионално развитие на учителите чрез проекти по програма „Еразъм+“, академиите за учители „Еразъм+“ и онлайн платформите, като Европейс-
ката платформа за училищно образование и eTwinning.
Ключовите фактори в предложението се базират на това, че ниските постижения и ранното напускане на образованието и обучението не могат да бъдат адресирани, без да има ясна визия и силен политически ангажимент. За целта трябва да има изчерпателна и интегрирана стратегия на съответното ниво (национално/регионално), която да се основава на вертикално сътрудничество между различните нива на управление и хоризонтално – между различни области на политиката, като образование, здравеопазване, социални услуги, заетост, жилищно настаняване.
От ключово значение е да се извършват постоянен мониторинг и систематично събиране на данни на национално, регионално и местно ниво не само за учащите, но и за факторите, които влияят върху резултатите от обучението им, особено социално-икономическите.
Освен мерките в подкрепа на учителите са предвидени и такива за учениците, които включват ранно идентифициране на трудности и нужди, учебни програми и оценяване, ориентирани към обучаемия, социално-емоционално обучение, смесени подходи за обучение и опит, гъвкавост, целенасочена и индивидуализирана подкрепа, извънкласни дейности и схеми за целева финансова подкрепа.
Мерките в помощ на училищата предвиждат училищният успех и благополучието на всички да са включени в училищното планиране и процеси на управление, осигуряване на качество с ясни цели и показатели, демократична училищна среда за участие на всички, съвместни и мултидисциплинарни практики във и около училище, партньорства, работа в мрежа между училища, мултипрофесионални учебни общности, активно ангажиране на родителите и семействата, подобряване на комуникацията и допълнителна финансова подкрепа.
Мерките на системно ниво включват подобряване на достъпа до висококачествено образование и грижи в ранна детска възраст, висококачествено професионално образование и обучение, активни политики срещу сегрегацията, включване на ученици с увреждания в масовите училища, замяна на повтаряне на клас с целенасочена подкрепа и улесняване на преходите между образователните етапи.
Предложението ще бъде обсъдено от държавите членки и трябва да бъде прието от минис-
трите на образованието от ЕС.

Your Image Description

Свързани статии:

Още 10 училища стават посланици на ЕП Обсъждат трансформацията на цифровото образование Недостигът на учители все още е предизвикателство Нови възможности за университетите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Българската програма „Алеко“ е част от „Еразъм+“

Следваща статия

Имате ли експертиза

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Имате ли експертиза

В ход е дигиталното обучение

1,5 млн. лв. за 12 спортни площадки в София

В ход е дигиталното обучение

Нови кабинети за развитието на деца и ученици

Последни публикации

  • В Министерския съвет
  • Повишение на заплатата по време на отпуск – какво предвижда законът
  • Радостта от празника
  • Броят на действащите студенти с по-голяма тежест за нови факултети и филиали
  • Младите хора се нуждаят най-много от нашата подкрепа
  • Японците го могат най-добре
  • Домът на три поколения варненци
  • За Петко Венедиков вече знаем повече
  • Коледната магия пристига с доброволци
  • Прилепите живеят дълго и без признаци на остаряване
  • Зам.-директорът на „Аз-буки“ Венцислав Генков представи насоки за успешно публикуване на научни изследвания пред докторанти в Софийския университет
  • Национално издателство „Аз-буки“ представи книгата „ТКЗС в българската литература“ в НДК
  • Българските висши училища си партнират с Quacquarelli Symonds – компанията, изготвяща една от реномираните световни класация на университетите
  • БАН отличи млади учени за публикации в областта на природо-математическите и хуманитарно-социалните науки
  • Коледен концерт-спектакъл по повод 115 години ОУ „Братя Миладинови“ – Русе
  • Разработват паникбутон в помощ на жени при насилие
  • НУИ „Добри Христов“ чества 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт във Варна
  • Форум за ранно детско развитие се проведе в Стара Загора
  • Отворената наука гарантира бърз трансфер на знания към икономиката
  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"