ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
Дигиталната компетентност – потребност и основа на съвременната функционална грамотност
Марияна Николова, Ренета Савова
Великотърновски университет „Св. cв. Кирил и Методий“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.01
Резюме. В статията са анализирани ключовите компетентности съгласно Европейската референтна рамка и нормативните документи и стандарти в България за повишаване качеството на образованието….
Въвеждането на геометрична вероятност в ХI клас
Борислав Лазаров
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.02
Резюме. В статията са представени идеи за връзка между класическа и геометрична вероятност, които биха могли да подпомогнат преподавателите при операционализирането на учебната програма за общообразователна подготовка в ХІ клас…
Студентски нагласи относно планирането на персонално електронно портфолио
Галина Георгиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.03
Резюме. Създаването на персонално електронно портфолио изисква съответният автор да има ясна визия относно значимите си личностни особености и постижения и да познава особеностите и изискванията на онлайн аудиториите на е-портфолиото…
Процесът на приобщаване и ценностната система на учителя
Петя Марчева-Йошовска
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.04
Резюме. Във фокуса на настоящата статия е положен един от множеството проблеми на приобщаващото образование – компетентностите на българския учител, комплекс от знания, умения, опит и ценности, свързани с преподаването…
Kлъстери за трансфер на знание и технологии, или приносът на вис-шите училища за развитие на икономиката
Гергана Димитрова, Меги Дакова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.05
Резюме. В основата на икономическия растеж е способността да се създават знания, които да се превръщат в реален икономически резултат. Това обуславя нарастващата значимост на научните изследвания и иновациите за просперитета и устойчивото развитие на всяка икономика…
Ключовите компетентности през погледа на учителите по природни науки – резултати от проведено проучване
Йорданка Стефанова, Петя Герасимова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.06
Резюме. В статията са представени резултатите от проведено изследване относно представата на учителите по природни науки за ключовите компетентности….
Opportunities to Participate in Making Decisions for Migrant Children
Ophelia Kaneva
Agency OZON – Sofia (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.07
Abstract. In the intense pursuit of the states and the international organizations to address the challenges of migrant processes, the focus on child security neglects the value of the migrant child’s personality…
ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
Развитие на коучинг умения на училищни лидери
Лъчезар Африканов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.08
Резюме. В статията се въвежда темата за развитието на коучинг уменията на училищните лидери…
Равнище на формираност на социолингвистични и социокултурни компетентности в начална училищна възраст според родителите
Ирена Райкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.09
Резюме. В настоящата статия се анализират данните, получени от анкетно проучване, имащо за цел да установи равнището на формираност на социолингвистични и социокултурни компетентности на учениците в началния етап на основната образователна степен според родителите…
The Influence of the Environment on the World of the Learning Disabled
Dana Barak Harel
South-West University “Neofit Rilski” (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2021-4.10
Abstract. This article focuses on the influence of the environment on the functioning of the students with learning disabilities, with reference to applied aspects related to the interaction of the individuals with their environment…
ВИЖ ПОВЕЧЕ