Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-11-2024
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.
A A

Българският проект за забавачница (1874) (В опит за актуален коментар на познавателните възможности)

Блага Джорова, Галя Стефанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.01

Резюме. Поводът за изследването е 150-ата годишнина на уникалната българска забавачница, а целта е актуализиране идеите на Драган Цанков за предучилищно възпитание и образование в светлината на съвременната предучилищна теория и практика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Изкуственият интелект в образованието на бъдещето

Наталия Витанова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.02

Резюме. В тази статия е направен опит да се опишат възможностите на изкуствения интелект в сферата на образованието…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Analysis and Improvement of Video Learning Resources in Small-scale Learning Scenarios

César Córcoles, Laia Blasco-Soplon,
Germán Cobo Rodríguez, Ana-Elena Guerrero-Roldán
Open University of Catalonia (Spain)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.03

Abstract. The advent of ICT in education has allowed teachers to introduce the use of learning resources in new formats, such as video…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Интегриране на образователен подход STEM в средното училище – предизвикателства, възможности и перспективи

Нели Димитрова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.04

Резюме. В статията се представят исторически основания за навлизане на STEM подход в българското средно училище…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Проблеми и решения при изграждане на алгоритмично мислене у децата от предучилищна възраст

Десислава Баева, Петър Иванов
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.05

Резюме. Настоящата статия се фокусира върху проблемите, с които се сблъскват съвременните педагогически специалисти в детските градини по време на различните ситуационни единици, чиято цел е развитие на алгоритмичното мислене в предучилищна възраст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Inspiring Change in English Language Teacher Education: Integrating 21st Century Skills and Critical Pedagogy

Juan Manuel Castro-Carracedo
Pontifical University of Salamanca (Spain)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.06

Abstract. This paper examines the integration of 21st-century pedagogical competencies and Critical Pedagogy in English language teacher training through the INSPIRE (INnovative Strategies in Pedagogy for Inclusive Reflective English-teaching) Program at a Spanish university…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Using Digital Educational Technologies to Promote Intercultural Interaction of the Future Economists in the Educational Environment

Oksana Tynkaliuk, Vira Chornii
Ivan Franko National University of Lviv (Ukraine)
Oksana Kutsa, Mariana Karanevych
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.07

Absract. The manuscript delineates the integration of digital technologies and intercultural interaction mechanisms within contemporary multicultural educational settings…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Дидактически аспекти за развитие на творческите умения на учениците в четвърти клас

Ива Стаменова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.08

Резюме. Темата за творческите умения буди интереса на редица методици и изследователи, разработващи и апробиращи в практиката свои идеи, насочени към стимулиране развитието на творческите умения в началното училище…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

The Issue of Extraordinary Talent in the Residential Childcare Institution: Giftedness or Dual Exceptionality?

Alois Daněk
AMBIS University (Czech Republic)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.09

Abstract. The residential childcare setting is not commonly associated with the phenomenon of exceptional talent. The main aim of this paper is to present to the professional community the results of research that has explored the domains of giftedness and the domain of dual exceptionality in residential childcare setting…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Доброволчеството като възможност за осигуряване на равен достъп до образование за всички (Резултати от проучване мнението на учители и студенти)

Стефан Милетиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.10

Резюме. Въз основа на данни от проучване мнението на учители и студенти се анализират възможностите на доброволчеството за подпомагане на работата с деца и ученици със специални образователни потребности…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 8/2024, година XCVI

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI

Следваща статия

Арт свят в Белене

Следваща статия
Арт свят в Белене

Арт свят в Белене

Издателство „Аз-буки“ със семинар в УНСС за публикуване на научни изследвания

Издателство „Аз-буки“ със семинар в УНСС за публикуване на научни изследвания

2,7 млн. лв. за стипендии в училища отличници

В Министерския съвет: 2,5 млн.лв. за таланти и съвременни кабинети

Последни публикации

  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието в Студио „Аз-буки“: Образованието е начин да променим обществото (ВИДЕО)
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"