РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
Предизвикателства пред образованието в България през призмата на пазара на труда в контекста на влиянието на епидемичната обстановка, свързана с COVID-19
Доц. Добринка Стоянова
Д-р Блага Маджурова
Доц. Стефан Райчев
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/str2022-2-1-cha
Резюме. Основните проблеми, които се разглеждат в настоящата статия, са свързани с изследване на ефектите от епидемичната обстановка, наложена поради разпространението на епидемията от коронавирус, върху образованието в България през призмата на пазара на труда…
Проучване възприятията на студенти педагози за качество на онлайн курсове по време на пандемията COVID-19
Доц. Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца
Доц. Евгения Тополска
Нов български университет
https://doi.org/10.53656/str2022-2-2-ped
Резюме. В отговор на промените, съпътстващи пандемията COVID-19, и на необходимостта от осъществяване на преход от присъствено към дистанционно обучение във висшите училища, статията представя резултати от проучване възприятията на студенти педагози за качеството на онлайн курсове…
Preparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of their Practical Training
Prof. Halyna Bilavych
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University – Ivano-Frankivsk (Ukraine)
Prof. Nataliia Bakhmat
Kamianets-Podіlskyi Ivan Ohiienko National University – Kamianets-Podіlskyi (Ukraine)
Prof. Tetyana Pantyuk, Prof. Mykola Pantyuk
Drogobych State Pedagogical University of Ivan Franko – Drogobych (Ukraine)
Prof. Borys Savchuk
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University – Ivano-Frankivsk (Ukraine)
https://doi.org/10.53656/str2022-2-3-pre
Abstract. The article deals with the analysis of the state of the primary school teachers’ preparation for communicative-rhetorical activity at school, diagnostics of formation of communicative-rhetorical skills of future teachers…
НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
Не(до)разгърнатият образователен потенциал на българските художествени музеи
Проф. д.н. Вера Бонева
Университет по библиотекознание и информационни технологии
https://doi.org/10.53656/str2022-2-4-not
Резюме. Проучването е фокусирано върху образователния потенциал на българските музеи за изкуство – художествени галерии…
Изследване нагласите на учителите за използване на ситуационни методи в работата им
Д-р Маргарита С. Пенева
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/str2022-2-5-stu
Резюме. В съвременния учебен процес се търсят начини за поставяне на ученика в активна позиция. Това предполага използването на различни методи, сред които е и ситуационният метод…
Explaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis
Fateme Moradi, Lida Mousavi
Yadegar-e-Imam Khomeini (RAH) Shahre Rey Branch
Islamic Azad University (Iran)
Sedigheh Hosseini
Kermanshah Branch, Islamic Azad University (Iran)
https://doi.org/10.53656/str2022-2-6-exp
Abstract. Reflective thinking paradigm contains a set of trainings based on the pattern of mental tools and it helps its users to be able to present the educational materials in a framework that embraces the nature of thinking, various learning activities and the learning based on reflective, creative and critical forms of thinking…
Нагласи, очаквания и интереси сред студенти за образование и кариерно развитие в социалнопедагогическата сфера
Гл. ас. д-р Александър Ранев
Гл. ас. д-р Красимир Костов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2022-2-7-att
Резюме. Статията отразява резултатите от изследване сред студенти III и IV курс от специалност „Социална педагогика“ на Софийския университет…
ХРОНИКА
Пролетна конференция на съюза на математиците в България
Гл. ас. д-р Албена Симова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2022-2-8-spr