Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Модел на училищна готовност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
в Uncategorized
A A

Ася Велева
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.05

Резюме. Необходимостта от идентифициране на компонентите на училищната готовност произтича от действащите нормативни актове, регламентиращи образователния процес в подготвителните групи. Съобразно тях понастоящем компетентностите, необходими за успешно преминаване на детето към училищно образование, са дефинирани в рамките на образователните направления. Този подход има положителни страни, но не позволява открояването на ясен модел на училищната готовност. Целта на настоящия материал е да се потърси най-функционалният модел на училищна готовност, който да послужи като база при подготовката на децата и при диагностиката на резултатите от тази подготовка. Приет е изследователски подход, при който за определянето на ядрени компоненти на готовността за училище водещи са изискванията на училището и трудностите, които срещат малките ученици при адаптацията си към обучение от училищен тип. Предлаганият тук модел на училищната готовност включва две основни направления: физическа и психическа готовност. Психическата, от своя страна, се очертава в три направления: интелектуална готовност, социално-личностна готовност и емоционално-волева готовност. Представени са техните съставки. Разработеният модел на училищна готовност бе валидиран посредством експертна оценка по метода на Лоуш. Анализът на резултатите позволява да се направи изводът, че моделът има достатъчно висока съдържателна валидност.
Ключови думи: училищна готовност; физическа готовност; психическа готовност

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриноси на Елка Петрова за българското образование (100 години от рождението на проф. д.п.н. Елка Петрова) Default ThumbnailIntroduction Of 3D Printing Into Marine Electrical Engineering Education – A Case Study Default ThumbnailУниверситетската дигитална хуманитаристика след 2020 година. Наблюдения и предварителни изводи Default ThumbnailИзкуство, творчество, възпитание. Между четката и перото

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Communication Competence of Teachers in Contemporary Educational-Pedagogical Work

Следваща статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

Следваща статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

The Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

Последни публикации

  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса
  • Децата – мост между два свята
  • Грейна елха, вдъхновена от кюстендилска шевица

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"