Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-07-2025
в Uncategorized
A A

Maya Tcholakova, Marina Pironkova,
Aleksandar Ranev, Yana Staneva

Sofia Univerity St. Kliment Ohridski (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-5.02

Abstract. The introduction of the competency-based approach in universities in Bulgaria is part of the higher education reform linked to the creation of competencе profiles. Involving students as partners in the process of defining the competencies to be mastered for their effective self-realization in the profession helps achieving this task. Aim: exploring students’ opinions regarding the basic competencies inherent to and necessary for the social pedagogue to develop during academic training. Instruments: questionnaire and focus group. 114 undergraduates in Social Pedagogy participated in the survey. 20 undergraduates participated in 3 focus groups. The processing of the survey data was done using frequency and quantitative analysis, and the transcripts of the focus group discussions were subjected to content analysis. Results: Students identified a set of personal, social, and professional competencies as highly necessary and important to emphasize in their training. The results will be used to reflect on and modify the curricula in the direction of competency-based learning.

Keywords: competence; competency based education; social pedagogy; student participation

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPreschool Teachers’ Knowledge, Perspectives and Practices in Stem Education: An Interview Study Default ThumbnailИгрово базирано обучение по програмиране за начинаещи в режим на Pygame zero – примерни задачи с Turtle графика на Python Default ThumbnailOverview of the STEM Education in Israel Default ThumbnailРолята на професионалното STEM образование в изграждането на култура на стандартизация: предизвикателства и възможности

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора в ситуация на относителна бедност

Следваща статия

“Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education

Следваща статия

“Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education

Multimodal Communication in Physical Education Classes

Прилагане на компетентностния подход и междупредметни връзки в урок по извънкласно четене за жанра легенда

Последни публикации

  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти
  • Национален форум събира в Бургас учители вдъхновители
  • Бизнесът дарява 1 млн.лв. за ново издание на програма на INSAIT
  • Нови училищни STEM центрове отвориха врати в Белица и Якоруда
  • В столичната Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ се проведе училищен практикум
  • Място, което дава думата на младите в Перник
  • Доверие не се купува – печели се
  • Бургаски ученици събраха над 4,5 тона отпадъци
  • Кюстендил се превърна в страна на справедливостта
  • Асистент с изкуствен интелект в помощ на директора

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"