Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Nikolay Sterev,
Petya Biolcheva
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-1-def

Abstract. Artificial intelligence is one of the fastest-developing instruments of Industry 5.0. However, research on its impact has not been thoroughly discussed. Therefore, this paper focuses on developing an applicable methodology for measuring the added value of artificial intelligence in business practices, as well as understanding the fundamental factors that underpin the development of Industry 5.0 forces.
This paper presents the results of testing a method for calculating the indirect value added by artificial intelligence (AI) to businesses. It is based on the premise that several factors significantly influence an organization’s reputation and overall competitiveness when considering the indirect benefits of using AI. The validation of the model was conducted among 125 business organizations with experience in utilizing various AI-based systems and processes. The study’s results indicate a strong statistical correlation between cognitive and motivational factors, as well as a strong correlation between these factors and the added value of AI. Additionally, there is a moderately low statistical correlation between environmental factors and the added value of AI when employing AI tools in practice.
Keywords: AI Added Value, cognitive factors for AI, motivational and environmental factors in business, business competitiveness and AI JEL: D01, D22, D91

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailResearch of the Problems of Professional Support for Teachers in the Implementation of Inclusive Education Default ThumbnailVision of Digital Competences of Primary School Students and Teachers in Bulgaria in Educational Documentation of the Subject “Computer Modelling” Default ThumbnailВлияние на мутационните изменения на гласа върху музикалната дейност на подрастващите Default ThumbnailФигурата на стария ерген в българската литература
Етикети: AI Added Valuebusiness competitiveness and AI JEL: D01cognitive factors for AID22D91motivational and environmental factors in business

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Разговори, които подготвят за живота

Следваща статия

Disruptive Technologies Risk Management

Следваща статия

Disruptive Technologies Risk Management

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

The Dual Impact of Artificial Intelligence: Catalyst for Innovation or Threat to Stability

Последни публикации

  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT
  • Медалистът Александър Пендов: Математиката е ключ за разбиране на света
  • Нов високотехнологичен STEM център в 110-годишната Природо-математическа гимназия в Монтана
  • Шапка в цвят какѝ
  • Езиковата гимназия в Ловеч с нов STEM център и спортни игрища
  • Коледни фантазии
  • В Хелзинки е открит първият в света детски кът с компютърна тематика без екрани
  • Българските ученици по природни науки спечелиха 97 медала през 2025 г.
  • В Министерския съвет
  • Повишение на заплатата по време на отпуск – какво предвижда законът
  • Радостта от празника
  • Броят на действащите студенти с по-голяма тежест за нови факултети и филиали
  • Младите хора се нуждаят най-много от нашата подкрепа
  • Японците го могат най-добре
  • Домът на три поколения варненци
  • За Петко Венедиков вече знаем повече
  • Коледната магия пристига с доброволци
  • Прилепите живеят дълго и без признаци на остаряване
  • Зам.-директорът на „Аз-буки“ Венцислав Генков представи насоки за успешно публикуване на научни изследвания пред докторанти в Софийския университет
  • Национално издателство „Аз-буки“ представи книгата „ТКЗС в българската литература“ в НДК
  • Българските висши училища си партнират с Quacquarelli Symonds – компанията, изготвяща една от реномираните световни класация на университетите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"