Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Influence of Family Education on the Psychophysical Development and Socialization of a Child With Intellectual Disabilities

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-04-2022
в Uncategorized
A A

Svitlana Mykhalska,
Svitlana Myronova,
Maryana Buinyak
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University – Kamianets-Podilsky (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2022-3.04

Abstract. Family is the primary institution of socialization of the child, and family education is the leading factor in successful social adaptation. The aim of the study was to determine the impact of family education on the development and socialization of children with intellectual disabilities from preschool to adolescence. The article describes the methods of experimental research (observation, analysis of documents, surveys, conversations) and its results. We found out that families have a mostly positive atmosphere. However, in families raising children with intellectual disabilities, overprotection prevails, which leads to infantilism of children and lack of independence even in adolescence. Parents of schoolchildren rarely communicate with them on topics related to professions, possible employment; they do not discuss issues of married life, avoid problems of sexual and role relations. It is established that most families do not take the initiative in cooperation with specialists and only formally follow the recommendations for raising a child. We have identified factors of family upbringing that not only negatively affect the development of the child, but also complicate its socialization.
Keywords: children with intellectual disabilities; family education; psychophysical development; socialization

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРешения на конкурсни задачи Брой 5, 2021 г. Default ThumbnailСпиралата общество – образование Default ThumbnailTowards the Question of Armenian Anti-dualism of the 5th – 6th Centuries and its Philosophic and Theological Premises Default ThumbnailПроблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Modular-Cybernetic Approach for Development of Digital Competence of Students – Future Teachers

Следваща статия

Формиране на професионални компетентности в процеса на университетската подготовка на студенти социални педагози и социални работници

Следваща статия

Формиране на професионални компетентности в процеса на университетската подготовка на студенти социални педагози и социални работници

Organization of Developmental Training in Preschool Educational Institutions

Humane Education – Benefits and Challenges

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"