Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Образование за устойчиво развитие – практико-приложни аспекти

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-06-2022
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Златка Ваклева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
Проф. д-р Тоня Георгиева 
Аграрен университет – Пловдив

https://doi.org/10.53656/str2022-3-6-sus

Резюме. Образованието за устойчиво развитие (ОУР) е приоритетно в училищната практика. То е инструмент за постигане на устойчивост и има за цел да подготви младите хора за балансиран, хармоничен и устойчив свят за настоящите и бъдещите поколения. Концепцията за устойчиво развитие непрекъснато се развива и обогатява. ОУР се базира на трикомпонентна система: околна среда, общество и икономика. Парадигмата за устойчиво развитие става все по-популярна в образователната система. Тя интегрира принципите на ОУР във всички образователни нива. Една от нейните цели е формиране на компетенции за устойчиво развитие. В проучването са използвани методите на педагогическото изследване: критичен преглед на литературата, контент-анализ на учебни програми, методическо моделиране. В изследването се поставя фокус върху методиката за ефективно реализиране на ОУР в училищната практика. Целта на настоящото изследването е да: интерпретира акценти от съдържанието на ОУР; изследва възможности за формирането на компетенции за устойчивост в училищната практика; представи модели, отразяващи основните компоненти на ОУР и взаимовръзките между тях. Разработката е принос за разширяване дебата за ОУР и операционализиране на компетенциите за устойчивост в конкретна предметна област.
Ключови думи: Образование за устойчиво развитие (ОУР); инструменти за постигане на устойчивост; компетентности за устойчиво развитие; методично моделиране; педагогическо изследване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа някои по-типични особености, свързани с процеса на преподаване и изучаване на испански юридически език за чужденци Default ThumbnailMidlines of Quadrilateral Default ThumbnailПърви стъпки в квантовата физика – елементарно изложение II. Моделни примери (потенциални ями) Default ThumbnailПрозодични аспекти на произношението на украински студенти, изучаващи български език като чужд

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Взаимоотношения между очакванията за треньорска ефективност, емоционална интелигентност и лидерски стилове при треньори по футбол в България

Следваща статия

Политики в образованието по туризъм, компетенции и стимули за развитие

Следваща статия

Политики в образованието по туризъм, компетенции и стимули за развитие

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2022, година XXX

Етнонимът „Българи“ в ранносредновековните арменски текстове

Последни публикации

  • Младите хора се нуждаят най-много от нашата подкрепа
  • Японците го могат най-добре
  • Домът на три поколения варненци
  • За Петко Венедиков вече знаем повече
  • Коледната магия пристига с доброволци
  • Прилепите живеят дълго и без признаци на остаряване
  • Зам.-директорът на „Аз-буки“ Венцислав Генков представи насоки за успешно публикуване на научни изследвания пред докторанти в Софийския университет
  • Национално издателство „Аз-буки“ представи книгата „ТКЗС в българската литература“ в НДК
  • Българските висши училища си партнират с Quacquarelli Symonds – компанията, изготвяща една от реномираните световни класация на университетите
  • БАН отличи млади учени за публикации в областта на природо-математическите и хуманитарно-социалните науки
  • Коледен концерт-спектакъл по повод 115 години ОУ „Братя Миладинови“ – Русе
  • Разработват паникбутон в помощ на жени при насилие
  • НУИ „Добри Христов“ чества 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт във Варна
  • Форум за ранно детско развитие се проведе в Стара Загора
  • Отворената наука гарантира бърз трансфер на знания към икономиката
  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"