Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Preschool Teachers’ Knowledge, Perspectives and Practices in Stem Education: An Interview Study

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-12-2021
в Uncategorized
A A

Lyubka Aleksieva, Iliana Mirtschewa,
Snezhana Radeva
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2021-6-6-pre

Abstract. Early STEM education has a great potential to support children’s development in constructing their own knowledge, in designing, discussing and testing ideas and finding solutions to different problems. Significant role in achieving the goals of STEM education is played by the teacher, who scaffolds the learning process, builds a creative learning environment, provokes children with open questions and guides them to test their hypothesis as young scientists, mathematicians, engineers and technology users. Preschool teachers’ knowledge and perspectives could seriously influence their practices in STEM education and respectively, the fulfilment of STEM learning outcomes. It is very important to explore in depth teachers’ views and experiences thus to plan and provide appropriate courses for their academic preparation or continuous professional development. While reviewing some popular misconceptions for STEM education amongst teachers, this paper presents the results of pre- and post-interviews conducted with teachers from Bulgaria in the framework of the European multilateral Erasmus+ project №2018-1-TR01-KA203-059568 “STEM for Pre-schoolers and Their Families” (PARENTSTEM) (2018–2021). The overall goal of this project was to increase family involvement in the STEM education process of early childhood children specifically coming from low socio-economic status. As a part of this goal implementation, the project aimed to extend conceptual and pedagogical knowledge of early childhood teachers on STEM. In the frame of the project the preschool teachers-participants in the study were provided with three teacher trainings (two international and one national) and were additionally supported with the intellectual outputs of the project. This paper attempted to identify teachers’ preliminary knowledge, awareness and attitudes towards STEM conceptualization and pedagogy and to describe the relative influence of the project teacher trainings and activities on them. The results of the research unambiguously demonstrated the need for training of preschool teachers in terms of STEM education, outlining the main focuses to be considered when constructing STEM courses intended for preschool teachers.
Keywords: STEM Education; early STEM; preschool teachers

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailComputer Models for Playing Billiards Using Frontal Shot Default ThumbnailEnglish Medium Instruction (EMI) and Maritime English Course: Higher Education Internationalization in Indonesia Default ThumbnailПриложение на иновационните технологии в обучението по теория и методика на физическото възпитание и спорта Default ThumbnailКонкурентно позициониране на висшите училища и дигитална транс­формация

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Неформални лингвистични турнири на работилница за знание

Следваща статия

Introduction to Computer Programming Through a System of Tasks

Следваща статия

Introduction to Computer Programming Through a System of Tasks

Конкурсни задачи брой 6/2021 г.

Решения на конкурсни задачи Брой 5, 2021 г.

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"