Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Scaling up Archival Text Analysis with the Blockmodeling of N-gram Networks: A Case Study of Bulgaria’s Representation in the “Osservatore Romanoˮ

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-06-2024
в Uncategorized
A A

Fabio Ashtar Telarico
University of Ljubljana

https://doi.org/10.53656/bel2024-3-7

Abstract. This paper seeks to bridge the gap between archival text analysis and network analysis by applying network clustering methods to analyze the coverage of Bulgaria in 123 issues of the newspaper Osservatore Romano published between January and May 1877. Utilizing optical character recognition and generalized homogeneity blockmodeling, the study constructs networks of relevant keywords. Those including the sets Bulgaria and Russia are rather isomorphic and they largely overlap with those for Germany, Britain, and War. In structural terms, the blockmodel of the two networks exhibits a clear core-semiperiphery-periphery structure that reflects relations between concepts in the newpaper’s coverage. The newspaper’s lexical choices effectively delegitimised the Bulgarian national revival, highlighting the influence of the Holy See on the newspaper’s editorial line.
Keywords: network analysis, blockmodeling, Russia, Bulgaria, text analysis

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailKey Performance Indicators – Part 2 – Is It Really Possible for School Directors Know How well Their School is Performing Default ThumbnailThe True Sense оr to My Only Desire: The Music as a Reason for Sun Reflections Default ThumbnailStudents’ Perception of the Effectiveness of the Professional Activity of Teachers of Higher Education Institutions: the Influence of Social Conditions Default ThumbnailНова монография – „Педагогическа анимация в обучението“
Етикети: blockmodelingBulgarianetwork analysisRussiatext analysis

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Стратегии за комуникация в контекста на пандемията от КОВИД-19

Следваща статия

Научен проект „България в италианските и във ватиканските архиви“: първи резултати от анализ на ватиканския вестник „Осерваторе Романо“

Следваща статия

Научен проект „България в италианските и във ватиканските архиви“: първи резултати от анализ на ватиканския вестник „Осерваторе Романо“

Аз и дискурсите на образованието – средно и/или висше

Възможни прочити на скуката и леността в българската литература

Последни публикации

  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието в Студио „Аз-буки“: Образованието е начин да променим обществото (ВИДЕО)
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"