Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Скрининг на зрението – профилактика и елемент от практиката на студенти и обучението на ученици

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-12-2022
в Uncategorized
A A

Руска Драганова-Христова,
Славена Стойкова,
Снежана Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2022-6-5-vis

Резюме. Изследването представя организирането и провеждането на скрининг на зрението в Основно училище ОУ „Бачо Киро“ – Велико Търново. Скринингът е използван като средство за установяване на неразпознати до момента очни проблеми, които повлияват зрението на децата, а с това – и възможността за качествено обучение и пълноценно образование, както и бъдещо професионално ориентиране. Едновременно с това е осъществен и като практика на студенти от специалност „Оптометрия“ към Физическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, а също и в качеството му на STEAM базиран подход – част от обучението на ученици в природните науки. В резултат от провеждането е предоставена възможност за вземане на своевременни мерки за превенция на очното здраве, за пълноценно нервно-психическо развитие, образователен прогрес и адекватно професионално ориентиране в бъдеще.
Ключови думи: скрининг на зрението; детско зрение; STEAM базирано обучение; практика на студенти; природни науки

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБългаро-американски контакти в сферата на образованието и науката след края на Студената война Default ThumbnailMixed Distant Learning in Pandemic Waves Default ThumbnailНяколко щриха от лингвистчната вселена на Роман Якобсон (1896 – 1982) Default ThumbnailКонструиране на комуникативна таксономия, базирана на техники от образователна драма и театър

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Многоликата компетентност – природа и институционално присъствие в държавната администрация

Следваща статия

Граждански активизъм и човешки права в полето на съвременната история

Следваща статия

Граждански активизъм и човешки права в полето на съвременната история

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2022, година XXX

Годишно съдържание сп. „Стратегии на образователната и научна политика“, 2022 г.

Последни публикации

  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок
  • Столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ откри STEAM среда
  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност
  • Победителите в X националeн фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • Конференция за социално-емоционалното учене събра водещи експерти в образованието
  • Духът на Рождество в слова
  • Математиката трябва да дава практически умения
  • Художничка отваря творческа работилница в Белене
  • Съвременните български автори са все по-търсени
  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT
  • Медалистът Александър Пендов: Математиката е ключ за разбиране на света
  • Нов високотехнологичен STEM център в 110-годишната Природо-математическа гимназия в Монтана
  • Шапка в цвят какѝ
  • Езиковата гимназия в Ловеч с нов STEM център и спортни игрища
  • Коледни фантазии
  • В Хелзинки е открит първият в света детски кът с компютърна тематика без екрани
  • Българските ученици по природни науки спечелиха 97 медала през 2025 г.
  • В Министерския съвет
  • Повишение на заплатата по време на отпуск – какво предвижда законът
  • Радостта от празника
  • Броят на действащите студенти с по-голяма тежест за нови факултети и филиали

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"