Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Support for the Inclusion of Roma Children through the Project Teaching Model

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
в Uncategorized
A A

Biljana Jeremić, Aleksandra Trbojević,
Bojan Lazić, Gordana Kozoderović
University of Novi Sad (Serbia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-8.4

Abstract. Roma are the largest minority ethnic group in Europe, but very few Roma achieve a level of education that enables them to secure employment or positive life chances. The general perception of Roma is based on a series of stereotypes such as poverty, asociality, unemployment, poor education, a tendency towards social tension, and susceptibility to educational deficiencies. Their values, lifestyle, principles, language, generally lower social status, and their socio-cultural traditions are noticeably different from those of the majority population of any given European country. The inclusion of Roma in the education system would soften the existing discourse and encourage their integration into a society. The paper aims to point out the possibility of integrating the Roma population into schools, with the given model of project teaching, in such a way that the other students also get to know their culture and traditions. The paper proposed the model of project teaching, which aims to introduce students to the Roma people and their famous representatives through the contents of legends, music, and true war stories, in order to develop knowledge about the other and different, and foster a climate of togetherness in the class and school.
Keywords: national minorities; ethnic group; teaching

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEurope is not Immune to the Virus of the Past Default ThumbnailPlague in Early Modern Istanbul: The Experience of the Habsburg Resident Ambassadors, 1560s – 1590s Средата трябва да провокира любопитството Default ThumbnailEducational Structure of the Population in Bulgaria and the Countries of Central and Eastern Europe in the Context of the Green Transition and the Youth Unemployment

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

A Quality “Online” Teacher – What Do Students Appreciate and Value in Teachers during Distance Learning?

Следваща статия

Trend Analysis of Professional Competences of Sports Teachers and Coaches

Следваща статия

Trend Analysis of Professional Competences of Sports Teachers and Coaches

Връзка на критичното мислене с компетентностния подход в обучението по висша математика

Техниката „Смеси се“ като допълнителна възможност за развиване на чуждоезикова компетентност

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"