Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Трудности на учениците при изучаване на органична химия на базово ниво в IX клас

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-02-2023
в Uncategorized
A A

Александрия Генджова, Калин Чакъров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)

https://doi.org/10.53656/nat2023-1.04

Резюме. Органичната химия е една от най-сложните за учениците теми в училищния курс по химия. Изследването цели да идентифицира реалните трудности на 15 – 16-годишни български ученици при изучаване на органична химия на базово ниво, в общообразователната подготовка по химия в IX клас. Използван е онлайн диагностичен тест с 29 тестови задачи. Тестът е апробиран и е валидиран от експерти. Надеждността му (Cronbach‘s alpha) е 0,89. В проучването участват общо 379 ученици (211 момичета и 168 момчета) от 15 училища. Резултатите показват, че най-проблемни са областите „Химични процеси“ и „Експеримент и изследване“. Повечето ученици не могат да: изразяват с уравнения химични реакции между органични съединения (59%); правят връзка между строежa и свойствата на веществата (58%); определят типовете химични реакции (54%); представят органични съединения с формули (52%); планират химични експерименти (52%). Най-трудно за учащите е да тълкуват данни за органични вещества от графики и таблици (60%).
Ключови думи: трудности в обучението; органична химия в училище; химическо образование; ученици.

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбразованието като ключов фактор за намаляване на бедността Default ThumbnailИнтегративни връзки в обучението по околен свят, математика и информационни технологии в I клас Default ThumbnailОвладяване на действието изваждане на числата до 20 с преминаване чрез използване на интерактивни работни листове за обучение Default ThumbnailIntensive Wellness Program – A Method for Optimizing Motor Condition

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Природонаучното образование в България и десетте топ нововъзникнали технологии 2019 – 2021 в областта на химията

Следваща статия

Из историята на Националния природонаучен музей при БАН: Трудното възстановяване. Музеят под ръководството на чл.-кор. проф. д-р Александър Вълканов (1965 – 1971 г.)

Следваща статия

Из историята на Националния природонаучен музей при БАН: Трудното възстановяване. Музеят под ръководството на чл.-кор. проф. д-р Александър Вълканов (1965 – 1971 г.)

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII

Лингводидактологично полувековие

Последни публикации

  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието в Студио „Аз-буки“: Образованието е начин да променим обществото (ВИДЕО)
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"