Проф. д.н. Костадин Паев
Югозападен университет „Неофит Рилски“
https://doi.org/10.53656/his2022-5-5-tea
Резюме. Още с появата на методическата мисъл за обучението по история възникват сложни взаимоотношения между специалната и педагогическата подготовка на учителите по предмета. В историческото развитие на тези взаимоотношения превес е вземало едното или другото направление. Между двете световни войни у нас се налага т.нар. „дидактически универсализъм“, при който приоритет се отдава на педагогическата за сметка на специализиращата подготовка. В последните години, чрез издадените от Образователното министерство наредби, се наблюдава тенденция на завръщане към дидактическия универсализъм, което се отразява негативно върху подготовката на студентите – бъдещи учители.
Ключови думи: професионална квалификация „учител“; методика на обучение по история; специална и педагогическа подготовка; дидактически универсализъм