Организацията за икономическо сътрудничество и развитие представя първото международно изследване за ранното детско развитие, което осигурява основата за бъдещото образование и развитие на когнитивните и некогнитивните умения, необходими на всяко дете за неговата успешна реализация.
В доклада на ОИСР се прави преглед на системите за ранно детско развитие, както и на информацията за основните тенденции в страните от ОИСР. Обсъжданите въпроси включват достъп и управление, равнопоставеност, финансиране, учебна програма, учители и ангажираност на родителите.
Подготовката за първи клас е във фокуса на вниманито на доклада. В своя статия по повод на документа Андреас Шлайшер (Schleicher) от дирекцията за образование на ОИСР повдига няколко въпроса. Защо децата в предучилищна група прекарват толкова време в игри, а в първи клас толкова много седят и слушат учителката? Защо на учителите на най-малките се плаща толкова малко за разлика от учителите на по-големите? Защо учителите на първокласниците знаят толкова малко за децата, от които учителите в подготвителните групи са научили толкова много? Простият отговор е, че винаги досега се е постъпвало така.
Четете повече в бр. 26, 29 юни – 5 юли 2017 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg