Д-р Бистра Таракова
ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“ – Петрич
https://doi.org/10.53656/voc22-17mod
Резюме. Проектно базираното обучение центрира образованието около личността на ученика. То разчита на познавателната активност, творческото въображение, креативността и екипното мислене на учениците, насочвани от учителите, които са в позицията на мотиватори и фасилитатори. В статията е представен модел за проектно базирано обучение, който осъществява междупредметни връзки между общото и професионалното образование, съчетава елементи на формалното и неформалното образование, активното и интерактивното учене и въвлича учениците в една истинска учеща общност. Учебният проект Enchanté de faire votre connaissance, Monsieur Onéguine даде възможност за обогатяване на образователната среда, изнасяне на обучението извън класната стая, нови роли на учителя и учениците, педагогическа иновация, усъвършенстване на професионалните компетентности на учениците и изграждане на нагласа за учене през целия живот.
Ключови думи: проектно базирано обучение; професионално образование; компетентност; учене през целия живот; литература; културология; конективизъм; роля на учениците; роля на учителя; иновации