Гл. ас. д-р Биляна Гъркова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2022-5.08
Резюме. Статията представя резултатите от реализирано в ограничена по обем извадка изследване, насочено към установяване влиянието на обучението от разстояние в електронна среда върху стиловете на учене на ученици от горна училищна възраст. Авторският инструментариум е разработен при споделяне идеята за задаване на параметрите при идентифициране стила на учене според модела на Р. Фелдер и Б. Соломон. Представянето на получените данни е с фокус върху едно от възможните измерения при изявяване предпочитанията на учащите се, а именно – преработка на информацията. Установява се, че при реализиране на обучението от разстояние в електронна среда, създадените условия в почти еднаква степен благоприятстват удовлетворяването на предпочитанията както на активен, така и на рефлективен тип учащи се.
Ключови думи: обучение от разстояние в електронна среда; стил на учене; преработка на информацията; ученици в горна училищна възраст