МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА /MATHEMATICS AND INFORMATICS
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL
ГОДИНА LVII / VOLUME 58, 2015
СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1: 1 – 112
Книжка 2 / Number 2: 113 – 224
Книжка 3 / Number 3: 225 – 336
Книжка 4 / Number 4: 337 – 448
Книжка 5 / Number 5: 449 – 560
Книжка 6 / Number 6: 561 – 664
МАТЕМАТИЧЕСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ ПО СВЕТА / MATHEMATICAL EDUCATION WORLDWIDE
М. В. Ломоносов И Традиции Университетского Образования [M. V. Lomonosov And The Traditions Of The University Education]/ Татьяна Буторина / Тatyana Butorina – стр. 10
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ / EDUCATIONAL TECHNOLOGY
19 – 39:XML модел за автоматично генериране на програмни текстове [An XML Model for Automatic Generation of Program Texts]/ Павел Азълов / Pavel Azalov
40 – 57 The Computer Improves the Steiner’s Construction of the Malfatti Circles] / Sava Grozdev, Deko Dekov
119 – 128:Spreadsheets as Tools for Constructing Mathematical Concepts / Erich Neuwirth
129 – 142:Education of a Mathematician – Experimentalist, or Soft Manifesto of Experimental Mathematics / Alexander Yastrebov, Maria Shabanova
143 – 148:Computer-discovered Mathematics: Lalesco Products /Sava Grozdev, Deko Dekov
149 – 156:Самостоятелно решаване на зачачи с Excel [Independent Problem Solving with Excel] /Пламен Пенев, Диана Стефанова / Plamen Penev, Diana Stefanova
272 – 278:Проектно базирани подходи за формиране и развитие на изчислителни умения, реализирани чрез осъществяване на междупредметни връзки и използване на електронни средства [A Project-Based Approach: the Formation of Computing Skills Through Multidisciplinary Interconnections and the Incorporation of Electronic Devices] / Коста Гъров, Ангел Ангелов, Ламбри Йовков/ Kosta Garov, Angel Angelov, Lambri Yovkov
279 – 299:Педагогически и ергономичен подход при разработване на мултимедийна среда за обучение по компютърни науки [Pedagogical and Ergonomic Approach in the Development of Multimedia Learning Environment in Computer Science] / Евгения Горанова / Evgenia Goranova
415 – 425:Две симетрични поляри и два хармонично спрегнати полюса [Two Symmetric Polar Lines and Two Harmonically Conjugated Poles] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov
426 – 436:Computer-Discovered Mathematics: Cevian Corner Products / Sava Grozdev, Deko Dekov
455 – 482:От математически към компютърни игри [From Mathematical to Computer Games] / Павел Азълов / Pavel Azalov
483 – 496: Четиричленната релация „Операции – Процедури – Дейности – Действия“ в системата „Oппродей“ и приносът ѝ за ефективно изпълнение на информационните процеси в електронните документи [The Four-member Relation “Operations-Procedures-Activities-Actions” in the “Opprodey” System And its Contribution to the Effective Execution of Information Processes in to Electronic Documents] / Ридван Исуфов / Ridvan Isufov
ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО / EDUCATIONAL MATTERS
58 – 68:Стимулиране активността на студентите в процеса на обучение чрез използване на интерактивни методи [Stimulating Students’ Activity in the Teaching Process by Interactive Methods] / Лиляна Каракашева-Йончева / Lilyana Karakasheva-Yoncheva
69 – 76:Ролята на емоциите на учениците при мотивацията им в обучението по математика [The Role of Students’ Emotions in Their Motivation to Study Mathematics] / Румяна Маврова, Зара Данаилова / Rumjana Mavrova, Zara Danailova
77 – 85:Когнитивни измерения при математиците с увредено зрение [Cognitive Dimensions to Blind Mathematicians]/Милен Замфиров / Milen Zamfirov
231 – 250:Елементарни аритметични задачи. Структура и математически модел. Класификация. Текстови задачи [Elementary Arithmetic Problems. Structure and Mathematical Model. Classification. Word Problems] / Маргарита Върбанова, Здравко Лалчев, Ирина Вутова /Margarita Varbanova, Zdravko Lalchev, Irina Voutova
251 – 260:Използване на формативно оценяване в домашната работа [Using Formative Assesment in Homework] /Борислава Кирилова / Borislava Kirilova
261 – 271:Comparative Analysis Regarding the Study of Transformations in the Euclidean Plane by Applying Complex Numbers / Katerina Anevska, Sava Grozdev, Risto Malcheski
343 – 374: Съставни аритметични задачи. Структурно-технологичен модел и MZ-карта на задачата. Текстови задачи [Composite Arithmetic Problems. Structure-Technological Model and MZ-map of a Problem. Word Problems]/ Здравко Лалчев, Маргарита Върбанова / Zdravko Lalchev, Margarita Varbanova
375 – 381: Един урок по математика в четвърти клас [A Mathematical Class in Fourth Grade] / Диана Стефанова / Diana Stefanova
382 – 402:Златното сечение и числата на Фибоначи – синергетични връзки между математика, информатика и музика [The Golden Section and the Fibonacci Numbers – Synergetic Relationship Between Mathematics, Informatics and Music] / Камелия Колева, Валентин Бакоев / Kamelia Koleva, Valentin Bakoev
403 – 414:Анализ на задачите от областния кръг на международното математическо състезание “Eвропейско кенгуру” за студенти [Analysis of the Paper for the Regional Round of the International Mathematical Competition for University Students “European Kangaroo”] /Веселин Ненков, Йордан Петков / Veselin Nenkov, Yordan Petkov
567 – 581:Errors related to topics in geometry, data representation and analysis made by fifth grade srudents in the republic of Мacedonia / Metodi Glavche, Risto Malčeski, Katerina Anevska
582 – 592:Mathematical skills are required in the changing world / Desislava Georgieva
НАУЧНО–МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ / EDUCATIONAL RESEARCH
52 – 57:Геометрична конструкция на крива на Чева[A Geometrical Construction of a Ceva Curve] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov
157 – 169:Модификация метода проекций вычисления расстояния между скрещиваютщимися прямыми [Modification of the Projection Method to Find the Distrance Between Skew Lines] / Владимир Жук / Vladimir Zhuk
170 – 179:Обобщения за някои класове неопределени интеграли, свеждащи се до рекурентна зависимост [Generalization of Some Types of Indefinite Integrals, Which Can Be Solved by Recurrence] /Росен Николаев / Rosen Nikolaev
180 – 179:Applying Cloud Computing for a More Efficient Evaluation of Practical Projects / Emil Delinov
195 – 212: Подходи при разработване на графичен интерфейс за работа с няколко документа [Approaches in Developing GUI and Working With Several Applications] / Тодорка Терзиева / Todorka Terzieva – стр. 195
300 – 311:Мотивационните задачи в обучението по математика [Motivational Problems in Teaching Mathematics] / Румяна Маврова, Пенка Рангелова, Зара Данаилова-Стойнова / Rumjana Mavrova, PenkaRangelova, Zara Danailova-Stojnova
312 – 321:Възможности за съгласуваност на обучението по математика в средните училища и във висши училища [Collaboration Within Mathematics Education in Secondary Schools and in Universities] / Мариана Дурчева, Елена Върбанова/ Mariana Durcheva, Elena Varbanova
497 – 512:Стандарти и спецификации в областта на електронното обучение [Standards and Specifications in the e-Learning Field] / Милен Петров, Камелия Йотовска / Milen Petrov, Kamelia Yotovska
513 – 519:Computer Discovered Mathematics: Antipedal Corner Products / Sava Grozdev, Deko Dekov
520 – 538:Пълно обобщение на теоремата на Грифитс с конични сечения [Full Genarization of The Griffits Theorem with Conics] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov
539 – 548: Генезис и развитие на Tеорията на равномерното разпределение [Genesis and Development of the Theory of Uniform Distribution] / Силвия Байчева, Васил Грозданов / Sylviya Baycheva, Vassil Grozdanov
593 – 603: Исторически предпоставки за смятането с пръсти и обучението по математика на ученици със специални образователни потребности [Historical Prerequisites for Finger Math and the Mathematics Education of Students with Special Educational Needs] / Милен Замфиров / Zamfirov
604 – 608: One more proof for the distance between the incentre and the orthocentre of the triangle / Šefket Arslanagić
609 – 615:Computer discovered mathematics: Pedal corner products / Sava Grozdev, Deko Dekov
616 – 620: Eдно обобщение на ортоцентричния триъгълник [A generalization of the orthocentric triangle] / Хаим Хаимов,
621 – 638: Теоремата на Фонтене по отношение на описани централни конични сечения [Fontené theorem with respect to surcumscribed central conics] / Сава Гроздев, Веселин Ненков/ Sava Grozdev, Veselin Nenkov
КОНКУРСИ, ОЛИМПИАДИ, СЪСТЕЗАНИЯ / COMPETITIONS AND OLYMPIADS
86 – 95:Анализ на задачите и представянето на учениците от 12-ти клас на Областния математически турнир в гр. Кърджали – 2014 г. [Analysis of the Problems and Performance of the Students from 12th Grade on the Regional Mathematics Tournament in Kardzhali – 2014] / Росен Николаев, Йордан Петков / Rosen Nikolaev, Jordan Petkov- стр.86
95 – 99: Дванадесета Международна олимпиада по лингвистика [The Twelfth International Olympiad in Linguistics] / Иван Держански / Ivan Derzhanski- стр. 95
КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ / CONTEST PROBLEMS
100:Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]
101 – 104:Решения на конкурсните задачи от брой 2, 2014 [Solutions of the Contest Problems from issue 2, 2014]
213:Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue] – стр. 213
214 – 216:Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2014 [Solutions of the Contest Problems from issue 3, 2014]
322:Конкурсни задачи на броя[Contest Problems of the Issue]
323 – 326:Решения на конкурсните задачи от брой 4, 2014[Solutions of the Contest Problems from issue 4, 2014]
437:Конкурсни задачи на броя[Contest Problems of the Issue]
Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 3, 2015] – 438
542 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]
550-552: Решения на конкурсните задачи от брой 4, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 4, 2015]
639Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]
640 – 642:Решения на конкурсните задачи от брой 5, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 5, 2015]