Digital (Non)reality: Pedagogical Approaches to Involving “Alpha” Children in the Digital World
Dr. Zlatina Dimitrova, Assoc. Prof.
Burgas Free University (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.01
Abstract. How is the Bulgarian student doing in digital reality? How do parents and teachers contribute to the child‘s digital socialization?
Образователни (транс)формации след COVID-19 – промени и възможности
Проф. д-р Мария Алексиева
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.02
Absract. Интересът към темата за образователните трансформации се повиши многократно и се превърна в обект на редица изследвания под влияние на различни фактори, един от които е кризата, предизвикана от COVID-19…
The Problem with Penmanship in the Bulgarian Education System
Prof. Galya Hristozova, DSc.
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.03
Absract. В статията са изяснени същността на краснописа, регламентът му според Учебната програма по български език за началните класове и основните проблеми, свързани с изграждането на графични умения…
Neuropedagogy and Artpedagogy – Intersection Points in Innovative Learning
Проф. д-р Пепа Митева
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.04
Absract. Статията коментира две научни направления, свързани с модерната педагогика, които с основание могат да се нарекат иновативни, ключови за ефективността в работата на учителите…
Designing a University Environment for Inclusive Digital Education – Methods and Approaches
Доц. д-р Мария Монова-Желева,
доц. д-р Михаил Проданов
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.05
Absract. Бързото развитие и внедряване на цифровите технологии в образованието и принудителното преминаване към изцяло дистанционна форма на обучение поради пандемията COVID-19, което задълбочи съществуващите проблеми и предизвикателства за достъп до висше образование за студентите в неравностойно положение, изведоха на преден план нуждата от системна промяна, насочена към изграждането на устойчиви на кризи университетски екосистеми, където приобщаващото образование и цифровата трансформация се разглеждат в тяхната взаимосвързаност, за да се осигурят подходящи инфраструктури и технологии за приобщаващо цифрово обучение…
Challenges to Entrepreneurship Education in High School. Interaction between Formal and Informal Assessment
Dr. Vilyana Ruseva, Assoc. Prof.,
Burgas Free University (Bulgaria)
Dr. Stela Baltova, Assoc. Prof.
International Business School (Bulgaria)
Dr. Evgeniya Nikolova, Assoc. Prof.
Burgas Free University (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.06
Abstract. This paper attempts to identify appropriate methods of teaching entrepreneurship in schools. The key to successful entrepreneurship education is finding the most effective way to manage learner skills and identifying the best match between student needs and teaching techniques…
Cтереотипите на студенти педагози – бариери пред реализиране на качествено приобщаващо образование
Доц. д-р Зорница Ганева
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.07
Absract. Статията представя авторско изследване в една област на приобщаващото образование…
Инструмент за оценка на индивидуалния принос на учениците при изпълнение на STEM базирани групови задачи
Доц. д-р Дончо Донев
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.08
Absract. STEM базираното обучение, паралелно с безспорните си достойнства, поставя и редица предизвикателства пред педагогическите специалисти…
Предизвикателствата пред приобщаващото образование – детето с хиперактивност и агресивно поведение
Доц. д-р Диана Циркова
Burgas Free University
Absract. В текста са представени различни аспекти на съвременната дискусия относно психичните нарушения, свързани с вниманието и хиперактивността…
Свободни онлайн ресурси в час по математика
Доц. д-р Пенка Георгиева
Burgas Free University
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.10
Absract. Статията се фокусира върху предимства и недостатъци при използване на софтуерни (онлайн и офлайн) ресурси в обучението по математика, идентифицирани от автора в дългогодишна практика в преподаването на математика в различни нива и образователни институции…
A Study of Online Courses Outcomes and Gamification Approach Application among Engineering Students during and after the COVID-19 Pandemic
Dr. Veselina Jecheva, Assoc. Prof.
Burgas Free University (Bulgaria)
https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.11
Abstract. Online and hybrid courses on IT-related topics have been increasing in demand and interest for decades, but the recent pandemic situation has made them critical…