"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Digital Learning and its Design in the Context of Mass Digitization

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
03-04-2024
in Uncategorized
A A

Ralitsa Tareva
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2024-3s.08

Abstract. Mass digitization and high-technological advances have transformed the educational landscape and the ways people learn. In this context, the article explores the key digital learning trends that shape its intricate and diverse nature and contribute to the transition towards more complex design, aiming to guide professionals in the field who seek to provide engaging learning experiences for their learners. While many of these trends have emerged in the past, today they resurge with new impact.
Keywords: digital learning; linear design, complex design; digitization; open educational resources; massive open online courses; mobile learning ; social media in education; artificial intelligence; learning analytics; personalized and adaptive learning

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailMobile Math Game Prototype on the Base of Templates for Primary School The 17th Zhautykov Olympiad In Mathematics, Physics And Computer Science Default ThumbnailRhetoric in Modern Bulgarian Education (Teachhing Aids to Help Study of Public Speaking in Schools and Universities) Default ThumbnailPieces of the Genuine Respect of Hilarion of Makariopolis
Tags дигитализациядигиталното ученекомплексен дизайнлинеен дизайнмасови отворени онлайн курсовемобилно ученеонлайн ученеотворени образователни ресурсисоциални медии в образованието изкуствен интелект; аналитика за учене; персонализирано и адаптивно обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Leadership in the Context of Digitalization of Education – through the Prism of Government Documents and Scientific Research

Next article

Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96

Next article

Pedagogy, Number 3s/2024, Volume 96

Concept on STEM Education in Accordance with Bulgarian Curriculum Content of Secondary School

Israeli Math Teachers‘ View on Integration of STEM Modules in Mathematics Studies as a Motivator in 9th Grade

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"