"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

The Impact of the Online Distance Education’s Specifics on Some Aspects of the Learning Styles of High School Students

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
10-06-2022
in Uncategorized
A A

Bilyana Garkova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.08

Abstract. The article presents the results of a limited sample study that is aiming at establishing the impact of distance learning in an electronic environment upon the learning styles of high school students. The author's questionnaire was developed by sharing the idea of setting the parameters in identifying the learning style according to the model of R. Felder and B. Soloman. The presentation of the collected data focuses on one of the possible dimensions in the presentation of the preferences of the learners – or the information processing. It is established that the conditions created almost equally, favour the satisfaction of the preferences of both active and reflective types of learners’ preferred learning styles are satisfied when implementing distance learning in an electronic environment.
Keywords: distance education; learning styles; information processing; high school students

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStudent – Teacher Relationship Style in School Environment Default ThumbnailLearning by Design as a Pragmatic Approach for Improving the Professional Teachers’ Education Default ThumbnailPřemysl Pitter (1895 – 1976) – European Humanist And Child Rescuer Default ThumbnailUnder the Banner of Bulgarian-Croatian Dialogues

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Supervision as Professionals Social-Pedagogical Mean in their Work with Children and Students

Next article

Public-Private Partnership as Answer to the Challenges in the Educational Sector

Next article

Public-Private Partnership as Answer to the Challenges in the Educational Sector

Pedagogy, Number 5/2022, Volume 94

Vasil Levski as the Anonimous Autor of the “Letter From Bulgaria’’ to the Newspaper “Narodnost’’

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"