Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Exploring the Narrative Identity of Hungarian Teachers in Slovakia

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2023
в Uncategorized
A A

Patrik Baka, Terézia Stredl, Kinga Horváth
J. Selye University (Slovakia)
Zsuzsanna Huszár
University of Pécs (Hungary)
Melinda Nagy, Péter Tóth, András Németh
J. Selye University (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.3

Abstract. The focus of the present paper is to investigate the narrative identity of Hungarian teachers in Slovakia and to identify their identity factors. The first section of the study introduces the demographic and pedagogical characteristics of the Hungarian minority in Slovakia. Following that, we explore the concept of narrative identity and the possibilities for its research, with a strong emphasis on the Grounded Theory methodology, on which this research is based. Next, we present the specific characteristics and focal points of our research, as well as the group of interviewees, consisting of teachers from various regions of southern Slovakia. Finally, we will analyze in detail the common findings from the in-depth interviews, which we will categorize according to the Grounded Theory methodology and interpret based on the concepts (key terms) within those categories. The four categories we identified are “dynastic patternsˮ, “professional foundationˮ, “critical horizonsˮ, and “national identity and cultureˮ.
Keywords: narratives; pedagogical identity; in-depth interviews; grounded theory; Hungarian minority

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКъм политическата икономия на априлското въстание 1876 г. Default ThumbnailУчителят по история – между педагога и историка Default ThumbnailОбучението по история между големите реформи в българското образование 1948 – 2002 гoдина Default ThumbnailEconomic Development through Innovation in Six Asian Countries

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

A Template for a Distance Learning E-course at a Bulgarian University – the Experience of St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

Следваща статия

Digital Whiteboards as a Form of Effective Communication in Blended Learning environment

Следваща статия

Digital Whiteboards as a Form of Effective Communication in Blended Learning environment

Професионални ценности на студенти, обучаващи се за учители

Визуализация на задачи по математика за III клас чрез анимирани сценарии в електронна среда за обучение

Последни публикации

  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса
  • Децата – мост между два свята
  • Грейна елха, вдъхновена от кюстендилска шевица
  • Шест детски книги, които може да подарите за Коледа
  • Учениците от „Луи Брайл“ в София с коледно тържество
  • Център за квантови технологии отвори врати в Софийския университет
  • STEM център и Център за високи постижения бяха открити в ПГ по техника и строителство в Перник
  • Коледен базар на професионалните умения в МОН
  • Детска работилница за изработка на рождественски картички във Видин
  • Базар за ученически униформи в сливенска гимназия
  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок
  • Столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“ откри STEAM среда
  • Директорът на 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“ е освободен от длъжност
  • Победителите в X националeн фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • Конференция за социално-емоционалното учене събра водещи експерти в образованието
  • Духът на Рождество в слова
  • Математиката трябва да дава практически умения
  • Художничка отваря творческа работилница в Белене
  • Съвременните български автори са все по-търсени
  • STEM център „Вселената“ отвори врати в столичното 10. СУ „Теодор Траянов“
  • Пореден значим принос на INSAIT

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"