Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Интегрираните педагогически специалности и подготовката на учители – концепции и изследвания

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-09-2024
в Uncategorized
A A

Магдалена Стоянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2024-4-9-int

Резюме. Съществуват различни парадигми за същността на професията на учителя в различните образователни степени и етапи. Те се свързват с представата за тази професия, произтичаща от анотациите на учебните планове и програми в университетската документация. В популярен план и преди, и сега преподавателите в университетите обръщат внимание на личностните качества на бъдещите учители, като обществото е критично към съотношението – предразположения и придобити професионални компетентности, резултат от педагогическото университетско образование. Във връзка с това е и ЕКР/НКР (2012). Не може да се получи обаче еднозначност между очакванията на субектите и действащите нормативни документи по отношение връзката – вродени качества и придобита способност, за учителстване в професионалната подготовка с интегрирането на професионалните направления.
Ключови думи: интегрирани педагогически специалности, професионална биография, качества на учителя, професионални компетенции, теоретична и приложно-практическа подготовка, рефлексивни проекти

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНов поглед върху социалната и културната история на ранния социализъм в Източна Европа Default ThumbnailЕдин съвременен поглед към природата в предучилищното образование Default ThumbnailThe Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region Default ThumbnailЕтнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
Етикети: интегрирани педагогически специалностикачества на учителяпрофесионална биографияпрофесионални компетенциирефлексивни проектитеоретична и приложно-практическа подготовка

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Диагностика на формираната професионална компетентност на бъдещи инженери по енергетика

Следваща статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII

Следваща статия

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2024, година XXXII

Започна най-големият образователен конкурс за географски информационни системи у нас

Започна най-големият образователен конкурс за географски информационни системи у нас

To Be or Not to Be… Educated Digitally? The Conclusions from the Transformation of Еducational Process during COVID-19 – the Point of View of the University Professors

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"