Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-буки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2024, година XLXI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
12-07-2024
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2024 г.
A A

Необходимост от изучаване на речевата патология

Юлияна Стоянова
Софийски университет

https://doi.org/10.53656/for2024-03-01

Резюме. Статията аргументира необходимостта от изучаването на речевата патология при възрастни лица с цел подобряване на общуването в сферата на здравеопазването и преодоляването на кризи в социалните и личните контакти на лицата с речеви нарушения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Възприемане и оценка на текст – реално интервю и интервю с изкуствен интелект

Деспина Василева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-03

Резюме. В статията е представено изследване на възприемането, разбирането и оценката на две интервюта – първото реално, а второто – генерирано чрез изкуствения интелект ChatGPT. Изследването обхваща 84 участници на възраст между 20 и 23 години, студенти от специалностите „Психология“, „Българска филология“, „Славянска филология“ и „Руска филология“ от СУ „Свети Климент Охридски“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Аспектуални особености на някои обстоятелствени изречения в превод на италиански (по корпус от произведения на Георги Господинов)

Десислава Давидова
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/for2024-03-04

Резюме. Статията хвърля бегъл поглед върху превода от български на италиански на някои видове обстоятелствени изречения, при които се наблюдава разлика във вида…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Развиване на интегрирани комуникативни умения по английски език посредством видеопроекти

Хилда Терлемезян
Пловдивски университет

https://doi.org/10.53656/for2024-03-05

Резюме. Едно от най-големите предизвикателства при организацията на учебния процес по английски език е преодоляването на ограниченията на времето и пространство за развиване на комуникативни умения на изучавания език…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Language Learning for Specific Purposes in Higher Education – Experiences and Trends

Dimitar Veselinov,
Tsvetanka Dilkova
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/for2024-03-06

Abstract. In today‘s “global village”, any kind of information spreads faster than ever before and reaches every corner of the world. Scientific information is no exception in this regard…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Усвояването на славянски език като чужд като условие за успешна интеграция на бежанците (за ситуацията на украинските медици в Чехия)

Елена Крейчова, Тереза Бояновска
Масариков университет
Надежда Сталянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-07

Резюме. Целта на настоящия текст е да представим проблемите на усвояването на втори език (славянски от славяни) в специфичен социално-политически контекст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Дискурсът за етичното веганство като модел за изграждане на идентичност

Силвия Петрова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-08

Резюме. Текстът изследва дискурса за етичните компоненти при формирането на идентичността в съвременната епоха. Във фокуса на интерес е веганството като модел на идентичност, основан на (претенцията за) етична позиция към другите и света…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Манипулативна употреба на метафори в икономически медийни статии

Владимир Досев
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/for2024-03-09

Резюме. Според теорията на когнитивната лингвистика метафорите са част не само от нашата комуникация, но също и от начина, по който мислим и действаме в ежедневието си…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Ancient Translations and Reviews of the Holy Scriptures in The Greek Language. Contribution to the History of Biblical Translations

Ivana Peshic
South-West University “Neofit Rilski”

https://doi.org/10.53656/for2024-03-10

Abstract. The article offers a scholarly overview of the historical translations and reviews of the Bible from Greek sources…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Романите на Димитър Димов – прочити в контекст

Надежда Стоянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for2024-03-11

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2024, година XLXI Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2024, година XLXI

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Романите на Димитър Димов – прочити в контекст

Следваща статия

МОН публикува първото класиране за прием в гимназиите след VII клас

Следваща статия
Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

МОН публикува първото класиране за прием в гимназиите след VII клас

Софийската математическа гимназия отново с най-висок минимален бал на първо класиране в столицата

Софийската математическа гимназия отново с най-висок минимален бал на първо класиране в столицата

Пазители на живота

Пазители на живота

Последни публикации

  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Без такси за обучение в специалности от професионално направление „Металургия“
  • Дуалното дава възможности
  • УНСС открива и Институт по криптоикономика, блокчейн и иновации
  • 1400 учители участваха в майсторски класове през 2025 г.
  • Марката Езикова гимназия „Пловдив“
  • Девети фестивал на китайската култура в Русенския университет
  • Националната спортна академия „Васил Левски“ отличи „Спортист на годината“ за 2025 г.
  • Нова смяна лекари положиха Хипократовата клетва в МУ – Варна
  • Снимка на броя: На гости в света на науката
  • Ботевградската гимназия по техника и мениджмънт с изцяло обновена сграда, модерно общежитие и нов STEM център
  • Проф. Галин Цоков, директор на Института по образованието: Образованието е начин да променим обществото
  • МОН публикува концепции за промяна на учебните програми
  • „Аз-буки“ с две премиери на Коледния панаир на книгата в НДК
  • Обмисля се възможност за оптимизация на учебниците
  • В Министерския съвет: Правителството определи 278 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Държавата продължава подкрепата за млади учени
  • Зам.-министър Михалевска участва в майсторски клас за повишаване на аналитичните умения на учениците
  • Нова програма задържа родните таланти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"