Стоян СТОЯНОВ
Пандемията от новия коронавирус преобърна света и изправи обществата пред сериозни предизвикателства. И макар да е рано за категорични изводи как училищата се справят в настоящата ситуация, се очертават някои изводи.
Например заложената в новия просветен закон по-голяма свобода за взимане на решения на равнище отделни училища в настоящата ситуация им даде възможности за бързо и оптимално използване на наличните ресурси за осигуряване на адекватен учебен процес. А дигиталното обучение разкрива поле за още по-голяма свобода на отделния учител да намери и приложи най-добрите подходи към своите ученици, така че да ги мотивира да учат. Печеливш се оказа и прилаганият все по-често модел на обучение, а именно проектната работа.
Отплащат се и полаганите в последните години усилия да се обучат педагозите за работа в дигитална среда, да се инвестира в модерна образователна инфраструктура. Убедихме се и колко е важно развитието на мениджърски умения у директорите. И мнозина от тях доказват, че в извънредната ситуация могат да организират успешно своите екипи, така че обучението да не спира и за онези ученици, които нямат достъп до технологиите в дома си.
Разбира се, има трудности.
Но като цяло, системата изглежда преминава успешно през своя неочакван стрес тест.
И ако някой все още се съмнява, настоящата пандемия доказва за пореден път колко важно е да се инвестира постоянно в образованието и науката, от които всички днес очакваме да намерят изход от кризата.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg